"Lagu 'Rojak Maznah Ke Tu' Roslan Shah Mencuri Perhatian di Radio Indonesia!


Kalau kau masih ingat zaman ketika lagu-lagu menggerakkan emosi dan mewarnai hidup, pasti Roslan Shah bukanlah nama asing bagimu. Dan kali ini, dia telah mencipta kegemparan di luar negara dengan lagu terbarunya yang mengasyikkan, "Rojak Maznah Ke Tu".


Bukan main gembiranya Roslan saat mengetahui lagunya menduduki tangga kedua carta di sebuah stesen radio di Bandung, Indonesia. Bukan main juga kejutan baginya kerana lagu tersebut diterima begitu baik tanpa perlu dia bersusah payah mengatur temu janji dengan mana-mana pihak di sana.


Kisahnya bermula dari satu titik bertemu, ketika dia menjadi tetamu di sebuah stesen radio di Batam. Dari sana, gelombang kegembiraan menyebar, dan pendengar dari Indonesia mula menyukai lagu-lagu ciptaannya. Siapakah sangka, tanpa dia sedari, lagunya mencipta fenomena di seberang laut.


"Diaorang (di radio) yang mahu lagu ni dimainkan. Saya pun terkejut, bagaimana boleh mereka tahu tentang lagu saya sedangkan saya tak pernah melangkah ke sana," kata Roslan, masih terkesima dengan sambutan hangat itu.


Bagi Roslan, hal ini membuktikan betapa kuatnya daya tarik media sosial dan sokongan peminat. Dia tak perlu membayar untuk diputarkan, kerana antusiasme pendengar sudah cukup untuk membawa lagunya ke puncak carta.


Tapi cerita belum berakhir di situ. Roslan kini menerima undangan untuk bertemu dengan peminat di Indonesia, yang tentu saja, membuatnya tak sabar untuk menyaksikan sendiri bagaimana lagunya disambut dengan hangat.


"Mungkin cuma melalui media sosial dan cerita di internet, tapi lagu saya ini berjaya menembus batas dan menambat hati pendengar," katanya dengan nada penuh keterujaan.


Lagu ini tidak hanya membuat gebrakan di Indonesia. Ia juga menjadi kegemaran di beberapa stesen radio di Malaysia dan Brunei. Dan dengan reaksi hangat ini, Roslan bersama rakan sepenulisnya, Pak Dicky, akan menghasilkan lagi karya baharu dalam masa terdekat.


"Untuk masa ini, muzik video lagu 'Rojak Maznah' masih dalam perancangan. Dan kami sudah ada idea untuk lagu baru yang bakal menyusul. Rakaman akan bermula di Jakarta pada bulan Ogos," katanya sambil tersenyum.


Jadi, jom kongsi kisah ini dengan kawan-kawan yang mungkin belum tahu tentang kejayaan Roslan Shah di luar negara. Siapa tahu, lagu-lagu kita juga boleh mencipta kehebohan di seluruh dunia!

Previous Post Next Post

Contact Form