"Kenapa Marah Saya?" - Putri Ariani Jelaskan Isu Tidak Layan Wartawan Malaysia


Putri Ariani, penyanyi muda dari Indonesia yang semakin meningkat naik, baru-baru ini menjawab dakwaan bahawa beliau tidak melayan sekumpulan wartawan Malaysia dalam sesi sidang media pada hari Rabu lepas. Dalam kenyataan yang dikeluarkan menerusi InstaStory, Putri yang berusia 18 tahun ini menjelaskan bahawa beliau tidak dimaklumkan tentang wartawan yang masih menunggu untuk meneruskan temu bual selepas sesi tersebut tamat.


"Saya keluar dari bilik (sidang media) dan diberitahu oleh pihak penganjur acara dan promoter bahawa acara sidang media sudah selesai. Jadi, saya tidak tahu ada wartawan yang masih menunggu," kata Putri.


Putri turut menegaskan bahawa isu ini sepatutnya ditujukan kepada pihak penganjur, bukannya dirinya. "Bukan saya yang buat acara, jadi tanya saja kepada penganjur. Semua tadi sudah berjalan lancar dan selesai. Kenapa marah saya?" jelasnya lagi.


Penyanyi yang merupakan finalis program America's Got Talent ini berada di Malaysia untuk mempromosikan Walkerworld Tour 2024 bersama pemuzik terkenal Alan Walker. Ketika sesi sidang media tersebut, Putri dikatakan hanya sempat menjawab tiga soalan sebelum sesi itu dihentikan untuk memberi ruang kepadanya makan, kerana belum menikmati sebarang makanan sejak pagi.


Difahamkan bahawa pihak media bersetuju untuk menunggu dan berharap dapat menyambung temu bual selepas Putri selesai makan. Namun, selepas dua jam menunggu, kelibat Putri tetap tidak kelihatan dan difahamkan bapanya, Ismawan Kurnianto, tidak membenarkan anaknya bertemu media. Tindakan ini dianggap kurang profesional berbanding Alan Walker yang mesra melayan wartawan meskipun sesi sidang media rasmi telah tamat.


Jom Kongsi!

Jika anda rasa artikel ini menarik dan ingin berkongsi dengan kawan-kawan, jangan lupa tekan butang kongsi! Mari sebarkan cerita ini dan bincangkan bersama kawan-kawan anda. Apa pendapat anda tentang situasi ini? Adakah anda setuju dengan tindakan Putri atau pihak penganjur? Mari berikan pandangan anda di ruangan komen!

Previous Post Next Post

Contact Form