Cik B Sorok Beli Kereta Mewah, Netizen Terkesima dengan Nombor Plat CB111!



Pernah terfikir tak bagaimana rasanya jika dapat kereta impian sempena ulang tahun? Nah, inilah yang berlaku pada Cik B, atau lebih dikenali sebagai Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin, anak kepada usahawan tersohor, Datuk Seri Vida. Cerita seru ini telah menjadi bualan hangat di media sosial!


Bayangkanlah, sempena ulang tahun yang ke-19, Cik B telah membeli sebuah kereta mewah jenama G Wagon Brabus G63. Tidak hairanlah ramai netizen yang terperanjat dan kagum dengan aksi beliau yang menggunakan duit hasil titik peluh sendiri.


Cik B tak lupa mengucapkan terima kasih kepada ibunya yang tidak henti-henti memberikan sokongan. Katanya tanpa kehadiran dan dorongan Vida, impian memiliki kereta mewah itu tidak akan menjadi kenyataan.


“Tanpa mama, saya mungkin masih hanya memimpikan kereta ini. Terima kasih, mama! Sayang mama dan selamat hari lahir untuk saya!” ungkap Cik B dengan penuh rasa syukur.


Jelas, rasa bangga itu tidak hanya dirasakan oleh Cik B sendiri. Vida, ibu yang penyayang, turut mengutarakan kebanggaannya melihat pencapaian anaknya. Menurut Vida, nombor plat CB111 yang dipilih untuk kereta tersebut adalah satu petanda kejayaan bagi Cik B.


"Cik B beli nombor plat CB. Cik B anak hebat nombor 1, Cik B bisnes nombor 1, Cik B kekayaan nombor 1. Mama terkejut, ingatkan nak dapatkan apa benda tetapi rupanya beli kereta sendiri," kongsinya dengan bangga.


Bagaimana pula respon netizen? Mereka tidak terkecuali turut memuji sikap penyayang Vida yang sentiasa menyemai kata-kata positif dalam kehidupan Cik B. Kata-kata itu bukan sahaja menjadi dorongan, malah doa yang diiringi setiap hari.


"Inilah hasilnya bila mak selalu doakan yang baik-baik untuk anak walaupun dalam keadaan apa sekali pun. Mak (Vida) dia selalu cakap Cik B anak mama yang hebat, kata-kata itu doa. Tahniah jaga mak elok-elok. Anak mama yang hebat, itulah ayat dari mulut mak dia dari dulu lagi. Tahniah Cik B dapat kereta baru," papar salah seorang netizen.


Jadi, apa pendapat anda mengenai pencapaian Cik B? Jom kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda untuk menghargai usaha serta sokongan ibu yang sentiasa ada di saat susah dan senang!

Previous Post Next Post

Contact Form