Mimi Lana Berserah Soal Jodoh pada Ketentuan Allah: Syafiq Kyle dalam Doa di Makkah!



Masa depan cinta tak selalu seperti yang kita bayangkan, tapi kadang-kadang ia penuh dengan kejutan yang tak terduga. Ini nampaknya adalah apa yang sedang berlaku antara Mimi Lana dan Syafiq Kyle. Jika kamu tak up-to-date, jangan risau, saya akan membagikan kisah manis ini dengan gaya santai!


Jadi, pada awal bulan April, ketika langit Makkah sedang berseri-seri, Mimi Lana, pelakon yang mempesonakan hati ramai, menghulurkan doa tulusnya kepada bekas teman lelakinya, Syafiq Kyle, semasa si dia sedang menjalankan ibadah umrah. Sejurus sahaja dia mendapat berita bahawa Syafiq sedang di Tanah Suci, tanpa ragu-ragu dia menghulurkan doa yang baik-baik untuk kebahagiaan lelaki itu.


“Alhamdulillah, saya pun turut mengirimkan doa untuknya ketika saya mendapat tahu dia sedang di Makkah. Doakanlah yang terbaik untuk orang lain, bukan?” kata Mimi dengan senyuman.


Walaupun jalan cinta mereka telah berbelok, namun Mimi tidak pernah lupa untuk menyelitkan doa-doa baik untuk Syafiq. Ketika ditanya mengenai hubungan mereka, Mimi hanya tersenyum dan mengelak memberikan komen. Baginya, urusan jodoh sudah menjadi keputusan dari Yang Maha Kuasa.


“Saya serahkan semuanya kepada Allah SWT. Tidak manis rasanya jika saya terlalu banyak berkata-kata, terutama sebagai perempuan. Biarlah segalanya menjadi rahsia antara saya dan Tuhan. Saya yakin, segala yang terbaik akan datang pada waktunya,” katanya sambil tersenyum.


Syafiq Kyle juga tidak ketinggalan dalam memberikan doa-doa untuk Mimi. Meskipun hubungan mereka hanya sebatas sebagai rakan, namun keduanya telah memutuskan untuk membiarkan segalanya di tangan Tuhan. Terlihatnya, ini adalah sikap yang matang dan bijaksana dari kedua belah pihak.


Kisah percintaan Mimi dan Syafiq yang sebelumnya telah mengundang banyak perhatian kini nampaknya berjalan dengan tenang. Walaupun mereka telah membatalkan majlis pernikahan pada tahun lalu, namun persahabatan mereka terus bersemi dan terlibat dalam pelbagai projek bersama.


Jadi, bagi mereka yang terus memerhatikan perkembangan kisah cinta Mimi dan Syafiq, satu-satunya kata yang dapat diberikan adalah: berserahlah pada ketentuan Allah dan biarkan cinta berjalan dengan sendirinya. Siapa tahu, mungkin di satu sudut alam semesta, ada rencana yang lebih indah untuk mereka berdua. Biarlah waktu yang menjawab segalanya!

Previous Post Next Post

Contact Form