Jangan Kacau Sarah! Bella Astillah Pun Tegur: Drama di Dunia Media Sosial



Kisah kontroversi sekeliling Aliff Aziz memang tak habis-habis di media sosial, dan kali ni, pendedahan dari sahabat rapatnya, Sarah Yasmine, buatkan netizen bersorak lagi. Tapi tunggu dulu, Anna Jobling, seorang lagi sahabat rapat Sarah, pun ada pendapat tersendiri.


Anna, atau yang lebih dikenali sebagai Anna Ellisa Gustin Jobling Abdul Rahman, menganggap hak Sarah untuk menceritakan apa sahaja di media sosial adalah sesuatu yang tidak boleh disalahkan. Bagi dia, kalau dia berada dalam situasi yang sama, dia mungkin akan melakukan perkara yang sama juga. Dan aku setuju 100% dengan Anna - hak setiap orang untuk berkongsi apa yang mereka rasa perlu, kan?


"Saya tak rasa saya ada hak nak menyuruh dia diam. Ini media sosial dia, hak dia nak cerita apa saja," kata Anna dengan gaya coolnya.


Tapi yang lebih menarik, Bella Astillah, isteri kepada Aliff Aziz, juga memberikan sokongan padu kepada Sarah. Tahniah, Bella! Kita tahu situasi macam ni bukan mudah untuk diterima, tapi Bella tetap berdiri di belakang kawan baiknya. Memang true friendship goals!


Tapi memang tak dinafikan, situasi sekarang memang semakin complicated. Anna sendiri mengakui rasa macam tengah tengok drama reality show hidup-hidup! Fuh, drama sebenar ni memang tak boleh dibuat-buat.


"Jadual kerja aku sampai hujung tahun ni memang padat. Aku takde masa nak fikir pasal hal orang lain. Fokus kerja je lah," Anna menerangkan.


Dan sementara netizen riuh dengan berita hubungan Sarah dan Aliff, tak kurang juga yang kecewa apabila tahu Anna, sahabat baik Sarah, turut terlibat. Tapi kan, dalam persahabatan ni, selalunya tak semua benda kita boleh kawal, betul tak?


Jadi, pada akhirnya, apa yang perlu kita faham ialah hak setiap individu untuk berkongsi apa yang mereka rasa perlu. Dan dalam situasi kontroversi macam ni, sokongan dari rakan-rakan sejati memang sangat diperlukan. So, jom kita terus beri sokongan kepada mereka yang kita kasihi dan hargai! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form