Dah Bercerai, Tetapi Datuk Red Masih Selalu Datang Rumah Adira



Serba sedikit sukar dipercayai, namun kenyataannya Datuk Seri Adnan, seorang usahawan tersohor, masih mengunjungi rumah mantan isterinya, penyanyi Adira, seperti biasa. Mereka baru saja bercerai pada 24 April yang lalu.


Adnan, yang lebih mesra disapa sebagai Datuk Red, 46 tahun, mengakui bahawa walaupun dia telah menerima kenyataan perpisahan itu, dia masih merasa seperti dalam mimpinya. Namun begitu, dia dan Adira berjanji untuk menjaga hubungan yang baik demi kebaikan anak-anak mereka.


"Saya masih terasa seperti berada dalam awangan... agak sukar untuk dipercayai. Tetapi saya tidak mahu berharap terlalu banyak, kerana takut kecewa sekali lagi. Seperti sebelum ini, saya sangat berharap pada sesuatu yang pada akhirnya tidak terwujud... Saya telah berusaha memperbaiki hubungan kami selama setahun, jadi sekarang saya menerima sahaja," katanya dengan jujur ​​ketika kami berbual dengan kami.


Bagaimanapun, Adnan memberitahu bahawa rutin harian beliau tidak mengalami perubahan yang ketara selepas perceraian kerana dia masih meluangkan masa bersama anak-anak di rumah. Malah, hingga kini, mereka masih belum memberitahu anak-anak tentang perpisahan mereka.


"Saya masih menjalani rutin harian seperti biasa, bertukar antara rumah saya dengan Datin Red (Datin Seri Syarifah Nur Shafila Hassim). Apabila giliran rumah Adira, saya akan tidur di pejabat saya.


"Apabila Adira berada di luar kawasan, saya tinggal bersama anak-anak di rumahnya. Kami masih menjaga anak-anak bersama seperti sebelum ini. Kami berusaha agar mereka tidak menyedari perpisahan ibu bapa mereka. Mereka masih terlalu muda untuk mengetahuinya," jelasnya.


Walaupun merasakan kesedihan atas perceraian itu, Adnan memilih untuk tetap positif dan tidak membenarkan perkara tersebut mengganggu fokusnya dalam perniagaan. Bahkan, dia kini lebih fokus dalam perniagaan kopi, pakaian, dan akan melancarkan minyak wangi dalam masa terdekat selepas mendapat panduan daripada rakan-rakan usahawan lain.


Adnan juga berkongsi bahawa dia sedang mengumpul wang untuk menyelesaikan hutang-hutang seperti yang dijanjikan.


"Tentu saya berasa kecewa, tetapi sekarang saya hanya mahu fokus untuk membayar hutang-hutang saya supaya orang tidak memandang rendah kepada saya.


"Sebelum ini, saya bercadang untuk mencari pekerjaan... tetapi Alhamdulillah, kini saya sudah kembali berniaga. Walaupun belum mula membayar hutang, tetapi saya telahpun ada sedikit wang... untuk masa ini, wang itu diuruskan oleh peguam dan akan dibayar dalam tempoh yang ditetapkan," ungkapnya.


Pada 24 April yang lalu, Adnan secara sahnya bercerai dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Rawang setelah memfailkan permohonan cerai terhadap Adira atas alasan ketidaksepakatan.


Bagi catatan, Adira atau nama penuhnya Siti Adira Suhaimi, 32 tahun, pernah memfailkan permohonan serupa terhadap Adnan pada 1 April 2019 tetapi kemudiannya menarik semula permohonan itu memberikan peluang kedua kepada suaminya serta mencuba untuk memperbaiki hubungan demi kebaikan anak-anak.


Permohonan tersebut dilakukan mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.


Adira sebagai isteri kedua dan Adnan berkahwin di Songkhla, Thailand pada 3 Disember 2015. Dari perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Anggrek, 6 tahun, Asan, 5 tahun, Anggun, 4 tahun dan Ayob yang kini berusia dua tahun.

Previous Post Next Post

Contact Form