Bila Gosip Panas Tempias ke Rumah Maembong: Kisah Shikin dan Rahsia Diam

 


Pernah terfikir tak, bila satu gosip meletup, siapa yang kena serangga-nya? Sesiapa je yang tersangkut dalam kontroversi, termasuk Shikin Maembong, adik kepada dua selebriti hangat, Emma dan Chacha Maembong. Kali ni, cerita bukan tentang mereka, tapi tentang Shikin yang kena petik dengan isu yang bukan dia punya.


Dalam satu perbualan dengan kami baru-baru ni, Shikin, nama sebenar Siti Nur Ashikin Ismail, 41 tahun, membeberkan bagaimana kehidupan mereka terjejas dengan gosip-gosip panas. Tapi, mereka pilih untuk diam dan biarkan badai berlalu tanpa nak membesar-besarkan perkara tersebut.


"Kami tak campur tangan dalam hal begini. Kita ambil jalan diam, lihatlah apa yang berlaku kemudian," katanya.


Shikin berkongsi pengalaman dia ketika kecoh tentang gosip Emma dan Chacha. Dia tak dapat nak percaya betapa cepatnya gosip-gosip itu merebak. Yang lebih pelik, menurut Shikin, adik-adiknya tak sejahat mana yang digambarkan dalam gosip-gosip tu.


"Saya tengok Instagram Sarah sebab saya tak pasti apa yang terjadi. Tetapi, bila saya tengok, nama adik-adik saya (Emma dan Chacha) disebut. Tetapi, saya tahu Chacha tak macam yang diceritakan dalam gosip tu. Dia bukan jenis yang suka campur tangan dalam urusan orang lain. Emma pula, sampai kadang-kadang tidur dalam kereta sebab jadual kerja yang padat. Nak jumpa dia pun susah," ujarnya.


Buat sesetengah orang, mungkin gosip-gosip ni macam hiburan semata. Tapi bagi Shikin, ia menimbulkan persoalan yang lebih dalam. "Saya terfikir, adakah mereka (Emma dan Chacha) punya masa nak bergosip?," tanya Shikin.


Gosip Emma dan Chacha bukan satu-satunya yang menggegar dunia hiburan. Sebelum ni, pada 9 Mac, Aliff Aziz dan Ruhainies ditahan oleh pihak berkuasa agama. Bella, isteri Aliff, memfailkan cerai namun Aliff menolaknya. Dan baru-baru ni, Sarah, kekasih Aliff, mula menghebohkan media sosial dengan mendedahkan pelbagai perkara tentang Bella dan Aliff.


Jadi, bila satu gosip meletup, ada je yang kena tempias. Tapi untuk Shikin dan keluarga Maembong, diam adalah jawapannya. Kerana bagi mereka, biarlah gosip-gosip tu terbang melayang, yang penting, mereka terus kekal kukuh dalam menjalani kehidupan mereka.

Previous Post Next Post

Contact Form