Zaman Berlagak Dah Tamat: Sule Lepas Koleksi Kereta Mewah, Bukan Sebab Hutang!


Eh, Betul Ke Ni?

Rasanya semua orang kenal dengan pelawak popular Indonesia, Sule, kan? Baru-baru ni, ada cerita panas beredar yang katanya Sule terpaksa jual kereta-kereta mewah dia sebab masalah kewangan. Haaa, biar betul?


Sule Buka Cerita Sebenar

Buat yang belum tahu, Sule yang berusia 48 tahun tu dengan rileksnya nafikan semua tuduhan tu. Katanya, "Saya tak boleh nak kawal pandangan orang dan sebenarnya sudah lama saya jual semua kereta-kereta tersebut." Jadi, bukan sebab perkahwinan besar-besaran anak dia, Rizky Febian dan Mahalini, ya!


Kenapa Jual Kereta Mewah?

Menurut Sule, dia jual kereta-kereta mewah tu sebab tak nak tanggung komitmen tinggi bayar pinjaman dan insurans lagi. Lagi pun, semua kereta tu lebih banyak duduk dalam garaj daripada atas jalan raya.


"Dulu saya beli sebab keinginan dan mungkin juga ketika itu saya mampu kerana ada duit. Tapi sekarang sudah tidak ada gunanya kerana hanya untuk berlagak. Ambil gambar dan papar di media sosial... Bukannya saya pandu pun semua kereta itu. Sebab itu saya jual, ia tak mendatangkan faedah tapi beban," jelas Sule dengan jujur.


Koleksi Kereta Mewah

Antara kereta-kereta mewah yang pernah menghiasi garaj Sule termasuklah Porsche, Mustang, McLaren, Toyota Alphard, Volkswagen Caravelle, dan Jeep Wangler. Bayangkan betapa hebatnya koleksi dia!


Kongsi Dengan Kawan-Kawan!

Haa, lepas baca cerita ni, rasa macam tak sabar nak kongsi dengan geng kan? Jangan lupa tekan butang share dan sebarkan artikel ni di media sosial korang. Manalah tahu, kawan-kawan pun nak tahu cerita sebenar pasal Sule dan koleksi kereta mewah dia! 🚗✨

Previous Post Next Post

Contact Form