Siti Nurhaliza dan Datuk K Mempersembahkan Badal Haji untuk Huzz



Sedih dengan Berita Pemergian Huzz? Siti Nurhaliza Tawarkan Penghormatan Terakhir!


Saat kita masih memproses kesedihan atas kehilangan Huzz, satu berita memberikan titik terang dalam bayang-bayang kesedihan. Penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza, bersama suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, telah berjanji untuk menaja badal haji untuk Allahyarham Huzz.


Siti Nurhaliza, yang sebelum ini berbicara langsung dengan Huzz ketika mengunjunginya di Hospital Kuala Lumpur, menyatakan keinginannya untuk memberikan penghormatan terakhir yang mulia ini kepada sahabat tercintanya. Melalui Instagramnya, dia mengumumkan keputusan ini kepada dunia.


"Dalam kunjungan kami ke arwah Huzz di HKL, kami berdua telah menyatakan niat kami untuk menunaikan badal haji bagi beliau melalui Yayasan Nurjiwa. Doakan agar urusan ini dapat kami laksanakan dengan sempurna," kata Siti.


Bagi Siti, kehilangan Huzz bukan hanya kehilangan seorang teman, tetapi juga merupakan kehilangan besar dalam industri media dan hiburan. "Kami telah mengenali Huzz sejak awal perjalanan kami dalam dunia seni suara pada tahun 1990-an. Beliau bukan hanya seorang wartawan, tetapi juga seorang sahabat," tambahnya.


Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil, juga turut menyampaikan duka cita atas pemergian Huzz. "Kami menyampaikan takziah kepada keluarga Allahyarham, terutamanya adiknya yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Bernama, Nurul Afida Kamaludin. Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman," katanya.


Pemergian Huzz pada Sabtu petang meninggalkan kesan yang mendalam dalam industri media. Dia menghembuskan nafas terakhirnya di kediaman abangnya di Bertam, Kepala Batas, Pulau Pinang akibat komplikasi kanser usus tahap empat. Jenazahnya dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bertam.


Mari kita semua berganding bahu untuk mendoakan agar roh Allahyarham Huzz mendapat tempat terbaik di sisi Allah. Dan sebagai tanda penghormatan terakhir kita kepada Huzz, mari sebarkan berita ini agar lebih ramai yang turut mendoakan beliau."

Previous Post Next Post

Contact Form