Sheriff Gagal di Indonesia, Kini Tayang di Hong Kong! Eric Tsang Nak Berlakon Filem Arah Syafiq Yusof?


Oh Tidak! Sheriff Tak Laku di Indonesia? Apa Cerita Ni?

Walaupun filem Sheriff kurang mendapat sambutan di Indonesia, pengarah berbakat Syafiq Yusof tetap bersemangat memasarkan karya ini di Hong Kong. Tak sangka, selebriti terkenal Hong Kong, Eric Tsang, tertarik dengan filem ni dan malah berhasrat untuk berlakon di bawah arahan Syafiq Yusof!


"Terima kasih Eric Tsang, dia sempat promo filem Sheriff. Katanya kalau ada Sheriff 2, dia nak berlakon," kata Syafiq dengan penuh rasa teruja.


Syafiq Yusof Kongsi Kegembiraan di Media Sosial

Dalam satu video di aplikasi X, Syafiq berkongsi detik-detik menarik sewaktu tayangan perdana Sheriff di Hong Kong. Eric Tsang bukan sahaja mempromosikan filem tersebut, tetapi juga berseloroh mahu bekerjasama dengan Syafiq dalam sebuah filem aksi.


"Jangan lupa untuk saksikan Sheriff di Hong Kong, ini pengarah saya. Dia mahu saya buat sebuah filem gangster dengan dia," kata Eric dengan penuh semangat.


Selain Eric, tayangan perdana ini turut dihadiri penggiat filem Hong Kong yang lain seperti Kenneth Lo.


Kegagalan di Indonesia Bukan Kerana Kurang Sokongan

Syafiq Yusof dengan tegas menafikan dakwaan bahawa filem Sheriff gagal di Indonesia kerana kurangnya sokongan dari penonton tempatan. Menurut Syafiq, kegagalan ini adalah tanggungjawabnya sendiri.


"Sentimen yang mengatakan filem Sheriff tidak laku di Indonesia kerana mereka tidak sokong filem Malaysia adalah 100 peratus tidak benar! Kegagalan filem Sheriff di Indonesia adalah kegagalan saya sendiri, tidak harus persalahkan sesiapa. Saya akui filem Sheriff masih jauh ketinggalan kalau dibandingkan dengan filem aksi Indonesia," jelasnya.


Ambil Iktibar dan Terus Berusaha

Syafiq berjanji untuk mengambil iktibar dari kegagalan ini dan berusaha menghasilkan filem yang lebih berkualiti pada masa akan datang. "Saya yang harus bertanggungjawab atas kegagalan ini dan harus terus berusaha untuk memperbaiki kualiti filem saya di masa depan. Saya berterima kasih kepada negara Indonesia kerana memberi peluang untuk filem Sheriff ditayangkan di sana," katanya.


Jangan Ketinggalan! Kongsi Artikel Ini Dengan Kawan-Kawan

Tak sabar nak tahu lebih lanjut tentang filem Sheriff dan perkembangan terbaru Syafiq Yusof? Jangan lupa untuk tonton filem ini di Hong Kong dan lihat sendiri kenapa Eric Tsang begitu teruja!


Jom share artikel ni dengan kawan-kawan korang! Lagi ramai yang tahu, lagi best!

Previous Post Next Post

Contact Form