Fify Azmi: Lembut Orangnya, Cuma Terbawa-Bawa Watak Tomboi


Siapa Kata Fify Tomboi? Ini Cerita Sebenar!

Pernah tak anda tonton drama atau filem yang menampilkan watak wanita lasak dan kasar? Kalau ya, anda mungkin pernah menyaksikan lakonan hebat Fify Azmi. Tapi, jangan salah sangka! Fify yang sebenarnya bukanlah seperti watak-watak yang sering dilakonkannya.


Fify, atau nama sebenarnya Nor Afiqah Mohamed Azmi, 34, sering diberikan watak yang menjurus kepada karakter tomboi. Ini menyebabkan ada yang cop dirinya sebagai tomboi sebenar. Tapi, Fify nak jelaskan sesuatu:


"Dah biasa kena cop macam tomboi sampai ada orang sangka itu memang karakter diri saya yang sebenar. Tapi sebenarnya, itu semua cuma lakonan semata-mata," kata Fify kepada kami.


Fify mengakui, disebabkan sering melakonkan watak sedemikian, ada juga yang melayannya seolah-olah dia seorang lelaki. Padahal, dia sebenarnya seorang wanita yang lemah lembut.


"Dulu saya selalu fikir kata-kata orang ingat saya ini tomboi. Bila mereka berbual dengan saya pun lagaknya macam 'abang-abang'. Tapi sebenarnya saya terbawa-bawa watak itu... Kadang-kadang sampai sebulan baru hilang perwatakan kasar," jelasnya.


Rezeki Watak Tomboi

Fify tidak menafikan bahawa kebanyakan watak yang diterimanya menjurus ke arah wanita tomboi. Tapi, dia menganggap ia sebagai rezeki. Namun begitu, dia berharap lebih ramai pelakon wanita di Malaysia diberikan peluang untuk melakonkan watak aksi.


"Saya anggap ini sebagai rezeki cuma harapan saya kita dapat ramaikan lagi pelakon aksi wanita sebab jarang ada," katanya.


Jom Kongsi!

Jadi, kalau anda rasa artikel ni menarik, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan anda! Mungkin mereka pun tertarik nak tahu lebih lanjut tentang sisi sebenar Fify Azmi yang lemah lembut dan menawan ini. Klik butang kongsi sekarang!


Bagaimana? Seronok tak baca kisah sebenar Fify Azmi? Jangan lupa untuk share artikel ini dan beritahu kawan-kawan anda yang Fify bukan tomboi sebenar. Sama-sama kita support artis tempatan!

Previous Post Next Post

Contact Form