Buat Keputusan Betul untuk Dirimu dan Anakmu: Shila Amzah Cerita Tanpa Rasa Malu



Kalau ada satu benda yang Shila Amzah tunjukkan kepada dunia, itu ialah ketegasan dalam membuat keputusan hidup. Walau gagal dalam perkahwinan sebelum ini, Shila, yang kini berusia 34 tahun, tak pernah merasa malu dengan pilihan untuk berpisah.


"Sebaliknya, saya percaya keputusan bercerai itu adalah yang terbaik untuk diri saya dan anak lelaki saya," katanya dengan yakin.


Bagi Shila, setiap langkah yang diambil perlu dilakukan dengan keberanian dan tanpa sebarang penyesalan. Pendapat ini dia luahkan selepas menerima soalan dari pengikutnya di Instastory pada Rabu lepas.


Seseorang itu bertanya tentang rasa malu yang mungkin dirasai ketika mengambil keputusan untuk berpisah. Bagi Shila, dia berpendapat, kita lebih memahami situasi kita sendiri berbanding orang lain.


"Saya tahu apa yang terbaik untuk saya berbanding orang lain. Kalau awak isteri yang hebat tapi suami awak adalah kaki curang, dera mental dan fizikal atau tak bertanggungjawab, tak payah malu," katanya memberi pandangan yang tegas.


Jadi, jika kamu merasa terpinggir atau ragu-ragu, ingatlah bahawa kebahagiaanmu dan keamanan anak-anakmu lebih penting daripada perasaan malu itu.


Untuk catatan, Shila pernah berkahwin dengan Haris Edraki pada tahun 2018, tetapi perkahwinan mereka berakhir dengan penceraian pada tahun 2022. Walau bagaimanapun, dari perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Seth Uwais, yang kini berusia lima tahun.


Dan pada 5 Ogos tahun lalu, Shila bertemu jodoh dengan personaliti media sosial Ubai. Baru-baru ini, mereka disambut dengan kelahiran anak perempuan yang diberi nama Rhea Akira pada 9 Mei lepas.


Jadi, berani untuk membuat keputusan yang terbaik untuk dirimu dan anak-anakmu. Jangan biarkan perasaan malu menghalangmu daripada mencari kebahagiaanmu sendiri. Bagikan cerita ini kepada kawan-kawan yang mungkin memerlukan semangat untuk membuat keputusan yang besar dalam hidup mereka! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form