Yusof Haslam Menghibur, Sedia Doa untuk Kesejahteraan Anak



Kalau dulu kita selalu sibuk memikirkan kepulangan Syamsul Yusof, kini nampaknya ayahnya, Datuk Yusof Haslam, dah reda. Dia tak nak semak otak fikir sangat pasal benda tu.


Yusof, yang sudah mencapai usia 70 tahun, cerita yang dia dengan isterinya, Datin Patimah Ismail, dah sampai tahap terima hakikat yang Syamsul masih lagi tak nak balik jumpa keluarga.


"Dah reda lah. Kami tak putus doa untuk dia walaupun dah lama tak berjumpa. Kami tak pernah lupakan dia, tetap rindu dan sayangkan dia.


"Kalau dia nak balik, syukur. Kalau tak, biarlah. Itu semua terpulang pada dia," cerita Yusof kepada kami.


Yusof share cerita ni masa majlis rumah terbukanya baru-baru ni. Dia cerita yang dia dan isteri dah lama tak berjumpa Syamsul selepas dia kahwin dengan Ira Kazar pada tahun 2023.


"Masa awal-awal dia tak balik rumah, memang rasa kecewa juga. Tapi sekarang dah terima hakikat. Saya lebih fokus pada keluarga dan bersyukur ada anak-anak dan cucu-cucu lain.


"Kenapa nak pening otak fikir benda tu? Saya tak pernah simpan perasaan benci pun," kata Yusof.


Sebagai seorang bapa dan penerbit filem, Yusof akan tetap sokong hasil kerja Syamsul walaupun bukan di bawah syarikat milik keluarga mereka, Skop Productions.


"Bila dia buat filem dulu, ada yang minta saya sokong. Saya takkan tolak. Saya nak dia berjaya, walaupun tak berkait dengan saya.


"Biarlah orang kata yang berjaya tu anak Yusof Haslam," katanya.


Dah baca cerita ni, jangan simpan untuk diri sendiri je! Kongsi dengan kawan-kawan untuk bagi dorongan dan inspirasi bersama. Siapa tahu, mungkin ada yang juga perlu dengar cerita ni.

Previous Post Next Post

Contact Form