Ustaz Kazim Buka Tirai: Berlakon Lebih Mencabar daripada Ceramah!



Kalau ada yang fikir berdiri di pentas berceramah selama dua jam itu sudah cukup mencabar, tunggu dulu! Ustaz Kazim Elias, seorang pendakwah bebas yang popular, baru saja mengungkap rahsia besar – berlakon jauh lebih melelahkan!


Kazim, yang telah melangkah ke dunia lakonan dengan watak dalam filem dan drama, mengakui bahawa menjadi bintang filem bukanlah satu kemestian yang mudah. "Rasanya macam jadi superstar lah bila berlakon. Ada sitkom sendiri, telemovie, drama... Tapi percayalah, jadi pendakwah lebih ringan!" ungkapnya sambil berseloroh.


"Bila saya berada di set penggambaran, oh, penatnya luar biasa! Kadang-kadang bermula seawal pukul 4 pagi dan terpaksa menunggu sehingga pukul 9 malam. Kalau jadi pendakwah, dua jam selesai sudah, boleh balik rehat," jelas Kazim sambil menggelengkan kepala.


Tapi, di sebalik kelibat glamour dunia lakonan, terdapat juga pengalaman mistik yang tidak dapat dielakkan. Kazim mendedahkan satu insiden misteri semasa penggambaran filem Zim Zim Ala Kazim. Meskipun beliau tidak berada di lokasi ketika kejadian berlaku, tetapi beliau mendengar cerita mengenai lembaga hitam yang dikatakan berkeliaran di situ.


"Pengalaman mistik tu, biasa lah bagi kru-kru filem. Mereka kena deal dengan pelbagai hal. Aku cuma pesan pada mereka, jangan buat perkara yang tak senonoh. Bacalah doa, itu sudah mencukupi," jelas Kazim sambil membetulkan kacamata.


"Bagi saya, janganlah kita maki atau marah kepada lembaga hitam tu. Mungkin itu cara dia untuk jadi lebih kuat," tambahnya sambil menganggukkan kepala.


Jadi, filem Zim Zim Ala Kazim bakal menemui penonton di pawagam bermula 13 Jun ini. Tetapi sebelum anda menyertai kemisterian dan pengalaman seru dalam filem ini, jomlah berkongsi cerita menarik ini dengan kawan-kawan! Siapa tahu, mereka pun berminat untuk turut serta menyaksikan kisah Ustaz Kazim dalam dunia lakonan.

Previous Post Next Post

Contact Form