Takziah untuk Datuk Hail Amir: Farouk Hussain Kongsi Perkembangan Terkini di Hospital


 Khabar baik dan sedih turut menyelubungi dunia hiburan tanahair. Penyanyi veteran terkenal, Datuk Hail Amir, kini menempuh perjalanan sukar di Hospital Kuala Lumpur (HKL) berikutan masalah batuk yang dihadapinya. Apa yang lebih mengejutkan, pelakon Farouk Hussain, 57, yang baru saja menziarahi Hail, berkongsi bahawa keadaan penyanyi itu semakin tenat.


"Saya dimaklumkan oleh anaknya bahawa Hail masuk hospital kerana batuk, tapi kesihatannya semakin merosot," kongsinya sambil memberikan gambaran mengenai kunjungannya ke wad hospital pada hari Ahad.


Menurut Farouk, Hail, yang kini berusia 77 tahun, jauh berbeza daripada yang dikenalinya sebelum ini. "Dia kesulitan untuk berkomunikasi dan tidak mengenali orang. Saya berbisik di telinganya tetapi tidak ada respons," jelas Farouk, menggambarkan kebimbangan yang dirasakan.


Menggunakan alat bantu oksigen, Hail kini bergantung padanya untuk bernafas dengan lancar. "Anaknya memberitahu saya semalam bahawa keadaan bapanya semakin teruk. Dia tidak pernah terlantar sebelum ini. Bahkan, semasa Raya lalu pun dia masih dalam keadaan baik," tambah Farouk dengan nada kesedihan.


Di tengah-tengah keadaan yang mendesak, Farouk juga mengajak rakan-rakan selebritinya untuk melawat Hail di hospital. "Boleh datang untuk melawat. Anaknya ada di sana, cuma mereka tidak benarkan mengambil gambar. Tetapi, datanglah untuk memberi sokongan," rayunya.


Dalam masa yang sama, marilah kita bersama-sama mendoakan kesembuhan bagi Datuk Hail Amir. Dan jangan lupa, kongsikan berita ini kepada rakan-rakan agar mereka turut memberikan sokongan dan doa kepada penyanyi legenda negara kita. 🙏🎤

Previous Post Next Post

Contact Form