Sweetnya! Nota 'Sorry Slow, Wife Czer' di Belakang Kereta: Keprihatinan Raja Syahiran Terhadap Uyaina yang Mengharukan


Uyaina bersyukur kerana suaminya sentiasa di sisi.


Pelakon Uyaina Arshad tersentuh hati melihat betapa prihatinnya suaminya, Raja Syahiran, sejak dia melahirkan anak kedua pada 17 Mei lalu. Uyaina, atau nama penuhnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad, 31, berkongsi betapa setianya suaminya berada di sisi ketika dia melalui saat-saat sukar selepas bersalin.


“Kepada suami saya Raja Syahiran... terima kasih sebab jaga saya. Saya sayang awak,” kata Uyaina penuh kasih.


Netizen turut tersentuh melihat keprihatinan Syahiran.


Dalam satu hantaran di Instagram, Uyaina menggambarkan kesakitan luar biasa yang dialaminya selepas bersalin, terutamanya ketika pertama kali berjalan ke tandas. "Sakit selepas melahirkan ni tak boleh nak describe. Lebih-lebih lagi kali pertama berjalan ke tandas, ingat pun boleh nangis," katanya.


Dalam perkongsian tersebut, Uyaina turut memuat naik video gelagat Syahiran, 31, melekatkan kertas di belakang kereta dengan nota yang berbunyi, “Sorry slow, wife czer.”


Betapa sweetnya! Syahiran juga dilihat sentiasa memegang tangan Uyaina sepanjang perjalanan pulang dari hospital.


Uyaina menitipkan doa buat para ibu yang baru bersalin sepertinya.


Pelakon ini turut mendoakan agar ibu-ibu yang baru melahirkan anak turut mendapat sistem sokongan yang kuat seperti dirinya. "Uyaina doakan untuk setiap wanita yang baru sahaja melahirkan anak, tak kisahlah secara normal atau caesar. Dapat pulih semula dalam keadaan yang selesa, disayangi dan ada support system yang kuat," katanya.


Pada Jumaat lalu, Uyaina selamat melahirkan bayi lelaki secara pembedahan di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan, Kuala Lumpur. Untuk rekod, Uyaina dan Syahiran mendirikan rumah tangga pada 21 Disember 2021 dan mereka juga memiliki seorang lagi cahaya mata lelaki iaitu Raja Urhan yang kini berusia setahun.


Jom Kongsi Kisah Sweet Ini!

Terharu dengan kisah Uyaina dan Syahiran? Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan dan keluarga anda. Siapa tahu, mungkin cerita ini boleh memberi inspirasi dan semangat kepada mereka yang melalui situasi yang sama. Klik butang kongsi sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form