Serangan Jantung Ragut Nyawa Nabil Mentor - Ibu Kongsi Kisah Sebenar


Al-Fatihah untuk Nabil Zamanhuri, Penyanyi dan Pelakon Kesayangan Kita

Kematian Nabil Zamanhuri pada pagi Ahad lalu sungguh mengejutkan ramai. Serangan jantung yang meragut nyawa penyanyi dan pelakon ini telah disahkan oleh ibunya, Fatimah Abdullah. Laporan bedah siasat yang dilakukan di Unit Forensik Hospital Ampang, Selangor mengesahkan punca kematian tersebut.


Menurut Fatimah, anaknya mungkin mengalami masalah kesihatan akibat kesibukan bekerja, tekanan hidup, dan tidak menjaga pemakanan dengan baik. "Arwah memang ada niat nak buat pemeriksaan kesihatan tetapi apakan daya tak sempat,” katanya.


Tanda-tanda Awal yang Diabaikan

Beberapa hari sebelum kejadian, Nabil ada menunjukkan tanda-tanda tidak sihat seperti sakit perut dan sukar bernafas. Namun, beliau mungkin tidak menyedari bahawa gejala tersebut merupakan petanda masalah kesihatan yang lebih serius. "Mungkin petanda itu sudah ada, tapi sudah masanya dia pergi dan sebagai ibu saya reda,” ujar Fatimah.


Kenangan Bersama Nabil

Fatimah menggambarkan Nabil sebagai seorang anak yang taat dan sentiasa ada bila diperlukan. "Dia seorang anak yang taat dan pendengar setia. Dia seorang family man. Kalau saya minta tolong, cepat sahaja dia sampai ke rumah saya," katanya.


Pengebumian dan Penghormatan Terakhir

Nabil menghembuskan nafas terakhir di kediamannya di Bukit Indah, Ampang, Kuala Lumpur sebelum dibawa ke Hospital Ampang untuk bedah siasat. Jenazahnya selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Ukay Perdana, Hulu Klang pada pukul 6.20 petang dengan lebih 100 orang hadir memberi penghormatan terakhir, termasuk rakan artis seperti Nabil Ahmad dan Datuk Nora Ariffin.


Nabil meninggalkan seorang balu, Adelia Citra Hapsari, dan dua orang cahaya mata perempuan. Kehilangannya pasti dirasai oleh keluarga, rakan-rakan, dan para peminatnya.


Call to Action

Jangan biarkan kisah sedih ini berlalu begitu sahaja. Sama-sama kita ambil iktibar untuk menjaga kesihatan dan mengutamakan keluarga. Kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda sebagai peringatan tentang pentingnya kesihatan dan sokongan keluarga. Klik butang kongsi dan sebarkan kasih sayang hari ini!


Kongsikan artikel ini sekarang! 👇


Facebook | Twitter | WhatsApp | Telegram

Previous Post Next Post

Contact Form