Selebriti dan Pempengaruh Bersatu: Program Bersamamu Rafah Berjaya Kumpul RM300,000!


Hey korang! Ada cerita best yang korang kena tahu ni. Baru-baru ni, program Bersamamu Rafah yang dianjurkan oleh pelakon Datin Seri Umie Aida dan usahawan kosmetik Datuk Alha Alfa berjaya mengumpul RM300,000 untuk membantu mangsa kekejaman Zionis di Palestin. Program ini diadakan pada malam Sabtu lepas dan mendapat sambutan hangat dari rakan-rakan selebriti dan usahawan.


Semangat Bersatu untuk Palestin

Umie Aida, yang juga penaung Musolla Aisya, sangat terharu dengan kutipan yang berjaya dikumpul hasil sumbangan ikhlas dari mereka yang hadir. Menurut Umie, kerjasama dengan Datuk Alha bermula sejak tahun lalu dan mereka pernah menganjurkan program yang sama untuk Palestin sebelum ini.


"Alhamdulillah, Datuk Alha selalu menyokong usaha ini. Tujuan kami malam ini memang nak kumpul dana untuk sama-sama membantu saudara kita di Palestin. Semoga usaha ini menjadi inspirasi buat semua," kata Umie kepada kami.


Kutipan Dana Akan Diteruskan

Walaupun berjaya mengumpul RM300,000, Umie berkata mereka menyasarkan kutipan sebanyak RM500,000. Oleh itu, Tabung Bersamamu Rafah akan terus dibuka dari 25 Mei hingga 8 Jun untuk orang ramai membuat sumbangan.


Sumbangan Datuk Alha Alfa

Datuk Alha Alfa, yang juga penaung Pertubuhan Erat Kasih Alha Alfa (Pekaa), menyumbang RM150,000 pada malam berkenaan. Sumbangan ini adalah hasil kutipan jualan produk di platform TikTok miliknya. Alha berharap lebih ramai masyarakat Malaysia akan turut serta dalam usaha murni ini.


"Setiap sumbangan yang diberikan akan membawa sinar harapan kepada saudara-saudara kita di Rafah yang sedang menghadapi pelbagai kesukaran," katanya.


Acara yang Penuh Makna

Majlis ini turut menyaksikan pelancaran lagu berjudul Bersamamu Rafah, yang dihasilkan dalam masa dua hari. Lagu ini dinyanyikan oleh Umie, Alha, Yuka Karisma, Zizi Kirana, dan Idayu. Turut hadir adalah 30 orang selebriti, pempengaruh Malaysia, usahawan serta peniaga kecil dan sederhana (SME) yang memberi sokongan padu.


Aktivis Muhammad Nadir Al-Nuru, Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia, bersama isterinya turut berkongsi keadaan terkini di Palestin, menjadikan majlis ini lebih menyentuh hati.


Seruan untuk Bersama-sama

Hey korang, jomlah kita semua turut serta membantu. Setiap sumbangan, kecil atau besar, pasti membawa makna besar kepada mereka yang memerlukan. Jom kita ganding bahu, hulurkan bantuan dan sebarkan kasih sayang sesama manusia.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang dan ajak mereka menyumbang juga. Together, we can make a difference!


#BersamamuRafah #SolidaritiUntukPalestin #SelebritiBersatu #KongsiKasihSayang


👉 Sumbang sekarang dan sebarkan kasih sayang!

Previous Post Next Post

Contact Form