Sedihnya, Isa Isarb Umum Isteri Keguguran Tapi Tetap Kuat


Buat mereka yang mengikuti kisah Isa Isarb, pasti tahu betapa gembiranya dia bila dapat tahu isterinya hamil selepas seminggu berkahwin. Namun, impian untuk menimang cahaya mata sulung tidak kesampaian apabila Isa Batharul Zaman atau lebih dikenali sebagai Isa Isarb, berkongsi berita duka bahawa isterinya mengalami keguguran.


Dalam satu video yang dimuat naik di TikTok, Isa, 26, meluahkan rasa kecewanya tetapi menegaskan dia dan isteri tetap bersemangat untuk terus mencuba.


"Hari itu kan kita beritahu mengandung, lepas itu sekarang ini dah gugur. Tak mengapa, kami berdua kuat dan kita akan cuba lagi," kata Isa dengan penuh tabah.


Terlalu Teruja, Kongsi Berita Terlalu Awal

Sebelum ini, berita gembira mengenai kehamilan isterinya telah tular di media sosial. Isa tidak dapat menahan kegembiraan apabila mendapati isterinya hamil selepas hanya tujuh hari berkahwin. Namun, dia mengakui kesilapannya berkongsi berita tersebut terlalu awal kerana terlalu teruja.


"Masa itu pun tengah teruja, baru kahwin kan tiba-tiba dan double line. Jadi kami upload terus. Lepas itu, baru orang mula komen yang tak boleh beritahu awal. Barulah kita tahu yang tak boleh beritahu awal-awal," ujarnya.


Pengajaran dan Harapan Baru

Isa dan isterinya, Lisa Nosra, mengambil pengajaran daripada apa yang terjadi dan merancang untuk lebih berhati-hati di masa hadapan. Mereka berjanji untuk merahsiakan berita kehamilan pada masa akan datang sehingga tiba waktu yang sesuai untuk berkongsi dengan orang ramai.


"Perasaan saya sedih tapi itu adalah kesilapan kami juga sebab kami bagitahu awal. Selepas ini kami akan cuba rahsiakan, kita cuba ambil nasihat orang. Doakan kami berdua," kata Lisa dengan nada harapan.


Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 9 Mac tahun ini selepas dua bulan bertunang. Doa dan sokongan daripada semua sangat dihargai oleh mereka.


Kongsi dan Doakan

Jika anda tersentuh dengan kisah Isa dan Lisa, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Semoga doa dan sokongan kita semua membantu mereka mengharungi cabaran ini dan diberikan rezeki zuriat yang diidamkan.


Kongsi artikel ini sekarang dan sebarkan doa kebaikan!

Previous Post Next Post

Contact Form