PM Hulur Bantuan kepada Bekas Wartawan Hiburan, Huzz yang Menghidap Kanser Tahap Empat


Penderitaan yang dialami oleh bekas wartawan hiburan terkenal, Huzz, telah menarik perhatian Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Anwar, melalui setiausaha politiknya, Ahmad Farhan Fauzi, meluangkan masa untuk menziarahi Huzz, atau nama sebenarnya Kamal Huzaini Kamaludin, 59, di Hospital Kuala Lumpur pada hari Selasa.


Huzz telah menerima rawatan di hospital tersebut sejak Mac lalu selepas disahkan menghidap kanser usus tahap empat. Keadaan beliau yang semakin merosot mendapat perhatian ramai, termasuk Perdana Menteri, yang berharap sumbangan ini dapat meringankan beban Huzz.


"Huzz popular sekitar era 1980-an dan 1990-an dahulu menerusi penulisan berkaitan dunia hiburan tanah air. Namun, kini beliau terlantar akibat kanser usus tahap empat," kata Anwar dalam satu hantaran di laman sosial rasminya.


Anwar juga berharap sumbangan tersebut dapat digunakan untuk menampung kos rawatan dan keperluan harian Huzz. "Saya amat berharap pemberian ini dapat memberi sedikit kelegaan kepada saudara Huzz," ujarnya.


Huzz yang pernah bertugas sebagai Pengarang majalah URTV di Utusan Karya Sdn Bhd, juga dikenali menerusi ruangan gosip Sensasi Huzz di sisipan Pancaindera, Mingguan Malaysia. Beliau turut mencipta nama sebagai penulis lirik dengan lagu terkenal nyanyian Ramlah Ram berjudul "Keangkuhan Mu".


Antara selebriti yang turut menziarahi Huzz sebelum ini termasuk Datin Sofea Jane, Erra Fazira, Ziana Zain, dan isteri Timbalan Perdana Menteri, Datin Seri Hamidah Khamis.


Jom Sama-sama Kongsi Artikel Ini!

Jom bantu sebarkan kisah ini agar lebih ramai yang boleh mendoakan dan memberi sokongan kepada Huzz. Tekan butang kongsi dan sebarkan kepada kawan-kawan anda. Siapa tahu, ada yang ingin turut membantu atau sekurang-kurangnya mengirimkan kata-kata semangat buat Huzz. Setiap perkongsian anda amat bermakna!

Previous Post Next Post

Contact Form