M. Nasir: Masih Bersemangat, Tak Terfikir Nak Bersara!


Hey, peminat muzik tanah air! Pernah terfikir tak bagaimana agaknya hidup Datuk M. Nasir kalau dia bersara? Well, teruskan membaca sebab beliau ada jawapannya sendiri!


Penyanyi dan komposer legenda kita yang kini berusia 67 tahun mengakui merasa janggal bersaing dengan komposer-komposer muda di pentas pertandingan muzik. Tapi, jangan risau, semangatnya tetap membara dan dia sentiasa mencari cara untuk menyesuaikan diri dengan zaman.


"Kalau saya masuk pertandingan sekarang, saya memang yang paling tua antara semua peserta. Yang lain tu budak-budak lagi. Tapi muzik yang saya buat sekarang, muzik orang muda. Jadi saya perlu sesuaikan diri," katanya sambil tersenyum ketika ditemui di sidang media Konsert Dato' M.N45ir Cipta di Dadi Cinema, Kuala Lumpur.


Bagi yang tak sabar nak tahu lebih lanjut tentang karier seninya, Nasir menegaskan dia tidak pernah terfikir untuk meletakkan tarikh bersara. Bayangkan, 45 tahun dalam industri dan dia masih bersemangat!


"Selagi saya boleh berkarya, itu kerja saya. Bersara akan buat hidup rasa susah. Saya suka mencipta lagu, bermula dari tiada apa-apa sehingga menjadi sesuatu yang orang suka. Itu satu nikmat yang tak semua orang boleh rasa," jelasnya.


Nak lebih lagi? Nasir akan mengadakan Konsert Dato' M.N45ir Cipta di Axiata Arena, Bukit Jalil pada 10 Ogos depan! Jadi, pastikan anda mark tarikh ini dalam kalendar!


Jangan simpan artikel ni untuk diri sendiri je. Kongsi dengan kawan-kawan anda sekarang supaya kita semua boleh terus menyokong Datuk M. Nasir dan industri muzik kita. Tekan butang share tu sekarang! 🎤🎶

Previous Post Next Post

Contact Form