Konsert 'Cipta': M. Nasir Hadiahkan Peminat, Kongsi Perjalanan 45 Tahun Dalam Seni


Kisah Inspirasi Seorang Legenda

Pernah tak terfikir apa rasanya berada di puncak kerjaya tetapi merasa mahu berhenti? Begitulah yang dialami oleh penyanyi dan komposer terkemuka, Datuk M. Nasir, sekitar 30 tahun yang lalu. Beliau mengaku bahawa ketika itu, dia hampir putus asa dengan industri muzik tempatan yang dirasakannya tidak berkembang seperti yang diharapkan.


Nasir, kini berusia 67 tahun, berkongsi perasaannya ketika ditemui di sidang media Konsert Dato' M. N45ir Cipta di Dadi Cinema, Kuala Lumpur. "Ada masa saya rasa putus asa, terutama bila apa yang kita buat tak menjadi atau industri hiburan tak sampai seperti yang saya harapkan. Dari segi bentuk kita belum jadi, kita banyak bakat tapi tak sampai lagi jangkaan saya itu," ujarnya.


Namun, segala cabaran itu kini dikenang sebagai kenangan manis sepanjang 45 tahun menjadi anak seni. Semua suka duka perjalanan seni beliau bakal dizahirkan dalam Konsert Dato' M. N45ir Cipta yang akan berlangsung pada 10 Ogos depan di Axiata Arena, Kuala Lumpur.


Roller Coaster Seni yang Penuh Warna-Warni

"Hidup ini seperti naik roller coaster, walaupun bergelombang, 45 tahun ini sangat indah. Saya bersyukur kerana sentiasa mendapat sokongan mereka yang selalu ada di sisi," kata Nasir penuh syukur.


Konsert ini nanti akan menampilkan lebih daripada 40 buah lagu, termasuk lagu-lagu yang digubah oleh M. Nasir untuk penyanyi lain. Lagu-lagu ikonik seperti "Padang Lalang" (Hattan), "Rintik Hujan di Kelopak Mawar" (Dayangku Intan), dan "Kabut Serangkai Mawar" (Zaiton Sameon) akan mengimbau kembali perjalanan seni beliau.


"Insya-Allah, kalau ada peminat yang minta lagu tertentu, saya akan cuba layan permintaan mereka,” tambah Nasir dengan senyuman.


Jangan Lepaskan Peluang!

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan konsert yang pasti akan menggegarkan Axiata Arena ini. Tiket konsert akan mula dijual pada 27 Mei 2024, jam 11 pagi, di laman web Ticket2u. Harga tiket adalah berbeza mengikut seleksi lagu popular ciptaan M. Nasir: RM238 (Awan Nano), RM338 (Sejati), RM458 (Fenomena), RM488 (Cinta Kristal), RM528 (Mustika), dan RM588 (Apokalips).


Call to Action

Jika anda peminat setia M. Nasir atau sekadar pencinta muzik tempatan, ini adalah konsert yang tidak boleh dilepaskan! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan dan pastikan anda tidak ketinggalan untuk merasai kehebatan perjalanan 45 tahun M. Nasir dalam industri muzik. Tekan butang kongsi sekarang dan beli tiket anda segera!

Previous Post Next Post

Contact Form