Kisah Kejujuran Ria Ricis: Moana Menghadapi Cabaran Speech Delay



Hai korang! Jadi, sapa yang tak kenal Ria Ricis? Selebriti yang penuh bersemangat, kan? Tetapi, baru-baru ni, dia kongsi satu perkara yang buat kita terfikir. Anak dia, Moana, alami masalah yang agak jarang diperbincangkan - speech delay.


Sempat lagi aku tengok temubual dia dengan Irfan Hakim di FYP Trans7. Dia pun cerita pasal Moana. Rupanya, Moana masih tak lancar berbicara. Hmm, agak mengejutkan jugak, kan?


Yang buat kita rasa simpati lagi, Ria cerita pasal keadaan Moana kat sekolah. Sedih betul, tau! Dia cakap, ramai je yang bandingkan Moana dengan budak lain. Ada yang tanya, "Kenapa Moana tak cakap lagi?" Rasa tak adil betul!


Tapi, korang tau tak? Walaupun Moana alami masalah ni, Ria tetap tabah hadapi semua ni. Dia nak yang terbaik untuk Moana, tu yang penting.


Nak tau lagi, Ria ni sebenarnya baru je cerai dengan suami dia, Teuku Ryan, tak lama dulu. Tak mudah betul hidupnya. Tapi, dia tetap kuat dan positif.


Jadi, apa yang kita boleh buat sebagai kawan-kawan yang baik? Kongsi la cerita ni dengan diorang yang korang rasa boleh terkesan dengan cerita ni. Siapa tau, mungkin ada yang alami benda yang sama atau kenal orang yang alami masalah macam ni. Jom la sama-sama support!


Okay, itu saja dari aku. Jangan lupa, kita kena selalu jadi sokongan untuk kawan-kawan kita yang perlukan. Take care semua!

Previous Post Next Post

Contact Form