Kisah Inspiratif: Randy Pangalila, Antara Jual Rumah dan Ujian Hidup


Nama Randy Pangalila mungkin terdengar familiar bagi penggemar drama Indonesia, bahkan di Malaysia. Namun, siapa sangka di balik layar kejayaannya, Randy pernah merasai pahit getirnya hidup sebagai seorang artis.


Berkongsi dalam sebuah program podcast, Randy menceritakan bagaimana dia terpaksa menjual rumahnya demi meneruskan hidup, ketika tiada tawaran berlakon yang masuk.


"Pengutip hutang datang ke rumah saya. Saya beritahu mereka saya tiada duit. Tapi mereka tak percaya. Takkan Randy Pangalila tak ada duit? Saya cakap selebriti itu hanya gelaran," katanya dengan nada pahit.


Bagi Randy, masa itu bukanlah glamor dan gemerlap kamera. Bagaimanapun, dia terus berusaha, walaupun kesihatan mental dan fizikalnya tercabar. Dia mengakui bahawa tekanan hidup itu turut memberi kesan pada kesihatannya, dengan didiagnosis menghidap GERD.


Tetapi ujian sebenar belum berakhir. Kesihatan isterinya, Chelsey Frank, turut tergugat dengan masalah gangguan kitaran haid yang serius, yang diduga sebagai kanser.


"Ketika itu saya sudah berkahwin, kitaran haid isteri saya jadi tak menentu. Bila lakukan pemeriksaan doktor kata ada benjolan pada sistem peranakan isteri dan mungkin kanser. Saya jadi lebih tertekan tapi cuba tersenyum di depan isteri saya," kongsinya, sambil menahan kesedihan.


Meskipun menghadapi gelombang masalah yang bergulung-gulung, Randy bersyukur kerana kini hidupnya sudah bertambah baik. Namun, bayangan fasa sulit itu masih meninggalkan kesan dalam dirinya.


"Sekarang semuanya sudah lebih baik tapi bila bercakap mengenai perkara ini saya akan emosi. Saya rasa berat sangat ujian ketika itu," luahnya dengan rasa syukur.


Kisah hidup Randy Pangalila adalah pengingat bahawa di sebalik sorotan terang pentas, ada detik-detik gelap yang mungkin tidak kita ketahui. Semangatnya untuk terus bangkit dan berusaha adalah sesuatu yang patut kita semua petik inspirasi.


Jom kongsi kisah ini dengan rakan-rakan untuk memberi semangat dan inspirasi kepada lebih ramai! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form