Kejayaan Adam Azrai: 6A dalam SPM! Zarina Zainuddin Bangga, "Ibu Tak Pandai Biarlah Anak Pandai"



Siapa yang tak bangga bila anak sendiri cemerlang dalam pelajaran? Pelakon terkenal, Zarina Zainuddin, berkongsi kegembiraannya apabila anaknya, Muhammad Adam Azrai, berjaya memperoleh 6A dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang diumumkan pada pagi Isnin.


Dalam hantaran di Instagram, Zarina yang mesra dipanggil Kak Zarina, meluahkan rasa syukurnya atas kejayaan Adam. Walaupun beliau mengakui dirinya mungkin tidak begitu bijak dalam pelajaran, Zarina sentiasa memastikan anak-anaknya mendapat yang terbaik dalam pendidikan.


"Alhamdulillah, Adam dah dapat keputusan SPM dengan 6A 2B+. Sebagai ibu, ini pun sudah cukup buat saya bersyukur. Ibu tak pandai biarlah anak pandai," kata Zarina dengan penuh haru.


Sebagai ibu, Zarina tidak pernah berhenti berdoa dan berharap agar anak-anaknya mencapai kejayaan dalam hidup. Beliau juga mengucapkan doa yang sama untuk semua ibu bapa di luar sana.


"Semua ibu bapa mengharapkan anak-anak mereka berjaya. Saya doakan anak-anak kita semua berjaya," tambahnya lagi.


Pada hari yang sama, seramai 395,870 calon SPM 2023 menerima keputusan masing-masing. Jumlah tersebut melibatkan calon yang menduduki peperiksaan di 3,340 pusat peperiksaan di seluruh negara.


Kejayaan Adam ini pastinya memberi inspirasi kepada ramai pelajar di luar sana. Jika anda terinspirasi dengan cerita ini, jangan lupa kongsikan dengan rakan-rakan anda!


Nak lebih ramai tahu tentang kejayaan Adam? Kongsikan artikel ini sekarang dan tag rakan-rakan anda yang mungkin memerlukan sedikit inspirasi untuk berjaya dalam pelajaran! #SPM2023 #ZarinaZainuddin #KejayaanAnak #InspirasiSPM

Previous Post Next Post

Contact Form