Iqram Dinzly: Kenapa Kita Tak Perlu Boikot Sambalnya di Singapura



Hai geng, korang mesti dah dengar pasal kontroversi sekitar kenyataan panas dari penerbit Erma Fatima baru-baru ni, kan? Tapi, tunggu dulu, jangan sampai kita terjebak dalam spiral boikot tanpa sebab. Pelakon Malaysia, Iqram Dinzly, bukan main lagi dengan cadangan ini.


So, apa yang dia kata? Dia rasa tak patut la kita ni 'boikot' produk sambal keluarannya hanya gara-gara sebab kenyataan panas beberapa artis yang berjaya jadi viral. Betul la, dia mengingatkan yang tak bersalah ni tak patut kena campur dalam hal ni.


"Dengar sini, geng. Kak Erma kan maksud dia 'bout artis-artis yang kacau kat Malaysia, bukan semua orang." Kata Iqram, dengan nada yang santai tapi berat. Dia nak pastikan, jangan sampai tercalar sambal dia kat Singapura gara-gara hal tak relevan ni.


Iqram bukan main lagi nak pesan, "Jangan salah faham. Jangan gara-gara nila setitik, rosak susu sebelanga." Dia rasa tak adil la kalau semua kena tarik dalam kisah ni. Adil tak kan?


Tapi, dia tak nak stop kat situ je. Dia cerita pengalamannya berbisnes di Singapura. Dia cakap, dalam setahun dia jual sambal kat sana, dia tak pernah kena buli, hina, atau ditekan langsung. Jadi, apa yang kita risaukan ni, sebenarnya?


Jom fikirkan balik. Mungkin kita terlalu cepat mengutuk tanpa fikir panjang. Lagi satu, kalau korang setuju dengan Iqram, kongsilah artikel ni dengan kawan-kawan korang. Siapa tahu, ada yang perlu dengar pesanan santai dari Iqram ni.

Previous Post Next Post

Contact Form