Berita Gembira! Raja Ilya Hamil Anak Kedua - Dah Masuk 5 Bulan!


Hey korang! Ada berita menarik yang nak dikongsi dengan korang semua. Pelakon kesayangan ramai, Raja Ilya, kini sedang hamil anak kedua dan kandungannya sudah pun masuk 5 bulan. Menarik, kan?


Khabar Gembira dari Raja Ilya

Raja Ilya atau nama sebenarnya Raja Rumilah Begum Raja Mohammad, 39, mengesahkan berita gembira ini. Ilya dah tahu dirinya hamil sejak Januari lalu, tapi memilih untuk tunggu masa yang sesuai untuk umumkan kepada umum.


“Keluarga dan rakan-rakan terdekat dah tahu. Cuma saya dan suami ambil masa untuk umumkan secara terbuka. Bukannya nak sorok, tapi rasanya tiada masa sesuai memandangkan situasi yang berlaku di Palestin sekarang," kata Ilya.


Ilya rasa macam tak seronok nak kongsi berita gembira bila keadaan di sana sedang bergolak. Namun, selepas lima bulan, dia dan suami berbincang untuk maklumkan secara terbuka. Lagipun, perut dah tak boleh sorok lagi. Takut nanti ada yang kecil hati kalau tak kongsi berita ni.


Kehamilan Yang Lebih Mudah

Bercakap tentang kehamilan kali ini, Ilya kata dia tak mengalami sebarang alahan teruk malah lebih bertenaga berbanding ketika anak pertama dulu. “Trimester pertama ada juga rasa letih dan selalu muntah. Tapi sekarang semuanya macam biasa. Malah saya rasa lebih bertenaga nak buat kerja rumah dan memandu," ujarnya.


Sambutan Aidilfitri di Malaysia

Ilya yang kini menetap di Perth, Australia juga sempat balik ke Malaysia untuk sambut Aidilfitri bersama keluarga di Taiping, Perak meskipun sedang berbadan dua. Walaupun asalnya dia rancang nak raya di Australia sahaja, suaminya paksa balik juga. Syukur semuanya selamat dan raya tahun ini sangat meriah.


Cuma ada sedikit insiden cemas bila mereka kena scam oleh pengusaha hotel di KL. Ilya rasa tertekan sampai perut kempis dan seperti kandungan dah tiada. Tapi, lepas buat pemeriksaan di klinik, doktor maklumkan bayi dalam kandungan tiada sebarang masalah.


Rumahtangga Bahagia

Untuk rekod, Ilya berkahwin dengan Trent Garret pada 2018 dan menetap di Australia kerana mengikut suami yang merupakan warganegara sana. Pasangan ini juga memiliki seorang anak perempuan, Talita Love, yang kini berusia 2 tahun.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang! Biar semua orang tahu berita gembira ini. Tekan butang share tu sekarang!


Apa pendapat korang tentang kehamilan kedua Raja Ilya ni? Kongsikan di ruang komen di bawah!

Previous Post Next Post

Contact Form