Awie: Terus Bersemangat Walaupun 'Rebel' Disamakan dengan Filem Besar

 


Eh, korang dah tengok filem Rebel: Berontak Untuk Berotak? Kalau belum, jomlah kita bincang sikit pasal ni. Kalau dah tengok pun, bolehlah kita sembang-sembang sikit. Sebab aku rasa, ni topik yang kena genggam betul.


Jadi, cerita ni pasal Awie, yang korang semua tahu, seorang pelakon dan pengarah veteran kat Malaysia ni. Dia baru je keluarkan filem baru dia, Rebel, tapi agaknya, reaksi penonton macam naik turun sikit la.


Awie ni, dia tak putus asa langsung. Dia kata, dia terima je semua feedback yang datang, baik yang positif ataupun yang negatif. Bagi dia, setiap pengalaman tu adalah satu pengajaran untuk dia buat karya yang lebih mantap lagi.


“Saya akan terus mengarah walaupun kutipan filem Rebel dilaporkan sederhana kerana itu adalah asam garam dalam pembikinan filem.


"Maklumlah, saya sendiri sudah berlakon berpuluh filem dan ada filem lakonan berjaya dan sebaliknya. Itu adalah perkara biasa dalam pembikinan filem," katanya.


Tapi, dia nak pesan satu benda ni, janganlah bandingkan filem dia dengan filem-filem besar yang kena bajet gila-gila tu. Sebab, kalau dia dapat bajet lebih, memang dia cakap, dia boleh buat lagi hebat punya.


“Bajet filem Rebel sederhana berbanding filem lain yang memperuntukkan bajet berganda lebih besar.


“Saya mengarah filem ini mengikut peruntukan bajet, bukannya syok sendiri dan itulah hasilnya. Takkan saya nak buat dengan terlebih bajet pula?


“Kalau dapat bajet lebih besar, mungkin macam-macam benda saya boleh buat,” ujarnya.


Dia harap sangat korang semua boleh support filem dia ni. Sebab, dalam filem ni, dia nak sampaikan satu mesej yang penting. Dia nak kita fikir, kenapa ada orang jadi nakal atau jahat macam tu? Dia nak kita faham, ada sebab di sebalik semua tu.


“Filem Rebel memiliki mesej dan pengajaran berguna yang mahu disampaikan kepada penonton.


“Antara mesej disampaikan di mana orang selalu menuding jari pada mereka yang nakal dan jahat, tapi apa punca mereka jadi begitu?


“Takkan mereka dilahirkan ke dunia terus nak jadi nakal dan jahat? Mesti ada sebab atau keadaan yang memaksa jadi begitu,” katanya.


Jadi, kalau korang ada masa, jomlah tengok Rebel ni. Support filem tempatan, kan? Dah lah ada mesej bagus, tengok sambil belajar sikit. Bagus untuk kita semua.


Rebel: Berontak Untuk Berotak diterbitkan oleh Wau Productions Sdn Bhd dan Rumah Produksi Merah Sdn Bhd dengan pelakon-pelakon hebat macam Ben Amir, MK K-Clique, Shiqin Kamal, Noralbaniah, Azlan Komeng dan tak lupa, Awie sendiri.


Korang boleh catch filem ni kat pawagam dari 2 Mei lepas. Jangan tunggu lagi, ajak kawan-kawan tengok sama-sama! Sharing is caring, kan?

Previous Post Next Post

Contact Form