Dina Nadzir Turun 10KG dan Berazam Ambil Lesen Menyelam! Jom Ketahui Perjalanan Inspirasi Ini!


Dina Nadzir, penyanyi dan penyampai radio yang kita kenal dengan wajah ceria dan perwatakan yang sentiasa positif, sebenarnya berdepan dengan tekanan yang memberi kesan besar kepada dirinya. Siapa sangka, di sebalik senyuman manisnya, Dina pernah mengalami masalah kemurungan yang membuatkan dia hilang motivasi dan fokus dalam kehidupan seharian.


Perjalanan Dina Nadzir Menghadapi Kemurungan

Dina, atau nama penuhnya Faradina Mohd Nadzir, 39, mula menyedari masalah ini sejak tahun lalu. Dia sering merasa tidak bermotivasi dan sukar fokus dalam melakukan aktiviti harian. Malah, perkara ini berulang lagi pada Mac lalu yang membuatkan Dina nekad untuk menukar gaya hidupnya.


"Pertama kali berlaku tahun lalu, saya boleh menangis tanpa sebab selain rasa malas nak bekerja. Tahun ini sekali lagi berlaku. Saya rasa tak tenang dan resah. Otak macam tak boleh nak proses apa saya buat setiap hari. Saya pernah berjumpa seorang psikiatri secara tidak sengaja, rupanya saya mengalami kemurungan sederhana," katanya kepada kami.


Transformasi Gaya Hidup dan Berat Badan

Tidak mahu membiarkan kemurungan menguasai dirinya, Dina membuat keputusan untuk melakukan perubahan besar dalam hidupnya. Beliau mula dengan perubahan penampilan diri dan melakukan aktiviti baharu untuk mengisi masa lapangnya.


"Saya amalkan diet dan Alhamdulillah berat badan saya dah turun sebanyak 10 kilogram dalam tempoh lebih sebulan. Sekarang saya sasar nak capai berat badan bawah 100 kilogram," kata Dina.


Cita-cita Baharu: Lesen Motosikal dan Menyelam

Selain berjaya menurunkan berat badan, Dina juga berazam untuk mencapai dua lagi impian lamanya - mengambil lesen motosikal dan lesen menyelam.


"Sebelum ini saya banyak ketinggalan apabila melakukan aktiviti bersama rakan-rakan. Jadi selepas ini saya nak ambil lesen menyelam dan motosikal," tambahnya dengan semangat.


Jom Kongsi Kisah Inspirasi Dina Nadzir!

Dina Nadzir telah membuktikan bahawa dengan tekad dan usaha, kita mampu mengatasi cabaran dalam hidup. Kisahnya yang penuh inspirasi ini pastinya dapat memberi motivasi kepada ramai lagi di luar sana.


Kalau anda terinspirasi dengan perjalanan Dina, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda. Mari sebarkan semangat positif dan sama-sama mencapai impian kita!


#DinaNadzir #TransformasiDiri #Motivasi #KongsiKisahInspirasi

Previous Post Next Post

Contact Form