Pengasas Guess Dituduh Laku Serangan Seksual, J.Lo Geram

Isu kes gangguan seksual kembali menjadi berita hangat di Hollywood. Kali ini pemilik dan pengasas jenama mewah Guess, Paul Marciano, dituduh melakukan serangan seksual terhadap bekas modelnya, Kate Upton.



Hal tersebut didedahkan Kate sendiri yang menulis kenyataan pegakuannya di laman sosial Twitter bulan lalu.

"Sangat mengecewakan bagi mereka wanita @Guess masih memberi kuasa Paul Marciano sebagai pengarah kreatif mereka #metoo," tulis Kate yang menggunakan nama @KateUpton.

"Dia (paul) seharusnya tidak dibenarkan memanfaatkan kekuasaannya untuk mempergunakan wanita secara seksual dan emosional," tambah Kate di Instagram.

Isu tuduhan seksual terhadap Paul itu sekaligus membuat Jennifer Lopez (J.Lo) "geram". Sebagai salah seorang selebriti yang menyokong kempen #MeeTo dan #TimesUp, J-Lo meminta agar Paul segera disiasat atas tuduhan tersebut.

"Posisi saya dalam masalah ini sangat jelas, saya tidak ragu untuk menyuarakan soal ini (serangan seksual). Saya tidak memaafkan tindakan pelecehan, pelanggaran atau kesalahan seksual apapun.

"Tuduhan apapun harus disiasat secara menyeluruh. Saya akan terus mendukung hak kita sebagai perempuan," kata J-Lo seperti yang dilapor E! Online.

..

Sementara itu, Paul Marciano telah menyangkal tuduhan Kate Upton dan seolah-olah bersedia untuk dibicarakan.

"Jika memang mahu mendakwa hal tersebut (gangguan seksual), ada satu tempat untuk mengatakan yang sebenarnya iaitu di mahkamah," tegas Paul.

Pengasas Guess Dituduh Laku Serangan Seksual, J.Lo Geram Pengasas Guess Dituduh Laku Serangan Seksual, J.Lo Geram Reviewed by Kakigosip on 13:31:00 Rating: 5
Powered by Blogger.