Ketawa Macam Kuntilanak, Rossa Ditegur Jaga Sikap

Bukan hanya kisah kehidupan peribadi, malah hal unik tentang selebriti juga sering menjadi perhatian umum.

Seperti penyanyi cantik Datuk Rossa, bintang kesayangan Indonesia dan Malaysia ini juga dikenali seorang yang suka tertawa.

Uniknya, Rossa mengaku sejak kecil dirinya memang suka tertawa dan tidak menafikan suara tawanya berbunyi seperti hantu kuntilanak. Namun, karena memiliki profesyen sebagai seorang penghibur, banyak yang menegur dirinya untuk supaya menjaga perilaku.

"Dari kecil memang suka ketawa, untung nggak gila ya. Ada banyak yang terganggu sampai suka dikatain 'Eh ketawanya jangan gede-gede'. Bahkan pas nyanyi di TV sering dibilangin 'Jangan begitu dong, bikin malu aja, mesti behave! Behave'," tuturnya.

Kerana itu Rossa sentiasa cuba mengawal tawanya dan memastikan tempat dan waktu yang sesuai untuk sekiranya dia mahu melepaskan deraian tawanya.

"Awalnya sih suka kontrol, tapi lama-lama rusak. Ya udah akhirnya berpasrah pada diri sendiri. Terus lama-lama tawa gue kayak kuntilanak ha ha ha," selorohnya.

Gara-gara sikap periangnya itu, Rossa digelar sebagai pemancing tawa. Suara dan cara tertawa wanita berusia 39 tahun tersebut begitu dikenali dan secara tidak langsung menjadi identiti unik dirinya.

"Banyak juga orang yang bilang ketawa aku contagious gitu, alias menular. Jadi kalau denger aku ketawa, mereka ikut ketawa juga. Anak aku juga gitu orangnya sih. Ya mirip lah sama emaknya," katanya.
Ketawa Macam Kuntilanak, Rossa Ditegur Jaga Sikap Ketawa Macam Kuntilanak, Rossa Ditegur Jaga Sikap Reviewed by Kakigosip on 14:05:00 Rating: 5
Powered by Blogger.