Berita Terkini
recent

Aishah lantang bersuara, tak kisah hilang peminat

SUSULAN memperjuangkan hak artis bersuara mengenai isu rakyat, penyanyi terkenal, Aishah tidak kisah akan kehilangan peminat.

Bahkan, penyanyi berusia 53 tahun ini mengakui perkara tersebut adalah sesuatu yang boleh dijangkakan.

"Biasalah tu. Ia benda yang boleh dijangka lebih-lebih lagi bila kita bersuara mengenai perkara tersebut.

"Macam-maca saya terima feedback. Ada yang tak kisah, still dengar lagu saya, minat saya tapi ada yang juga kata cancellah, tak minat dah (ketawa).

"itu expected la kan. Kalau kita nak orang hormati kita, kita pun kena hormat juga kalau itu keputusan mereka," katanya pada Sinar Harian ketika ditemui di majlis meraikan kelab peminatnya, Aishah Fan Club, hari ini.

Terdahulu, juara program realiti Gegar Vaganza musim keempat (GV4) ini begitu lantang memperjuangkan hak artis bersuara isu rakyat menerusi ucapannya di Konvensyen Pakatan Harapan, baru-baru ini.

Tegasnya, kelantangannya dalam bersuara bukanlah bertujuan untuk menghentam sesiapa.

"Saya cuma mengharapkan agar tidak ada diskriminasi supaya semua orang boleh appear on TV.

"Tak kiralah apa pandangan atau pendirian mereka. Lagipun, ini negara demokrasi jadi kita kena hormat pandangan masing-masing," katanya.

Bahkan, pelantun lagu Janji Manismu ini menyifatkan semua artis perlu ada pendirian dan pandangan masing-masing.

"Bila artis bersuara ia menunjukkan artis itu prihatin kepada apa yang berlaku. Saya cuma nak artis ada pendirian dan jangan kata artis, kalau menyanyi nak kena menyanyi saja,  sebaliknya kita mesti ada pendirian.

"Saya rasa ia tak salah. Kalau di luar negara pun, semua open dengan pendirian dan peminat juga ada yang sokong.

"Dan...sebenarnya, kita juga kena belajar ada kematangan dalam hidup," jelasnya.

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.