Mandatori, cabaran besar buat Aeril Zafrel

PERTAMA kali menjayakan watak sebagai pemprofil jenayah, aktor popular, Aeril Zafrel mengakuI pernah hampir berputus asa.

Bagaimanapun, perasaan itu segera dibuang jauh kerana selebriti berusia 29 tahun ini tidak mahu terlepas peluang beraksi dalam mini siri, Mandatori.

Tambahan pula, pelakon drama bersiri Patahnya Sebelah Sayap ini sangat meminati karya adaptasI novelis thriller terkenal, Ramlee Awang Murshid.

“Awalnya, saya memang rasa tak mampu nak buat cerita ini dan semua pelakon ada auranya tapi apabila diberi semangat, saya terimanya dengan hati terbuka,” katanya kepada Sinar Harian.

Tidak hanya itu, Aeril turut membuat rujukan dengan mengikuti kelas lakonan dan menonton naskhah genre penyiasatan seperti Hannibal dan Sherlock Home.

“Menjadi Inspektor Norman, adalah watak yang paling berat pernah saya bawakan dan  inilah pertama kali saya menjayakan watak sebagai pemprofil jenayah.

“Dia bukanlah seorang polis biasa jadi pergerakannya juga terbatas selain perlu bijak mengawal emosi,” katanya.

Katanya, Mandatori adalah naskhah paling susah yang pernah dilakonkan.

“Jujurnya, cerita ini memang buat saya stres dan tak cukup tidur. Kadang-kadang, 24 jam masa saya dihabiskan di lokasi penggambaran. Tapi, karya ini juga ada ‘kelas’ yang sendiri kerana ia jarang diketengahkan,” katanya.

Selain Aeril, Mandatori arahan Razaisyam Rashid turut menampilkan Iedil Putra, Alvin Wong dan Chew Kin Wah.

Ia mengisahkan Inspektor Norman yang menyiasat kes pembunuhan bersiri dan membuka fail jenayah beberapa tahun lalu.

Mini siri enam episod ini menemui penonton menerusi saluran Astro First Eksklusif (480) dengan hanya RM19.10 mulai 14 Disember lalu.
Mandatori, cabaran besar buat Aeril Zafrel Mandatori, cabaran besar buat Aeril Zafrel Reviewed by Kakigosip on 05:48:00 Rating: 5
Powered by Blogger.