Berita Terkini
recent

Nabil Anggap Tuduhan Chef Wan Melampau

Pengacara dan pelawak Nabil Ahmad menyifatkan kata-kata chef selebriti terkenal Prof Datuk Chef Wan (Chef Wan) di laman Instagram mengenai dirinya sebagai melampau dan berunsur hasutan agar orang ramai yang membencinya.

Memetik laporan mStar online, Nabil berkata, tindakan Chef Wan yang menuduh dia sebagai punca remaja menjadi kurang ajar boleh menjejaskan reputasinya sebagai seorang selebriti yang juga duta pelbagai produk.

"Kata-kata yang dimuat naik di laman Instgaram itu sudah melampau kerana menuduh saya sebagai punca anak-anak kurang ajar. Itu satu isu besar dan serius terutama bila dia hanya menyerang saya seorang, bukannya team Gegar Vaganza.

"Semalam peguam menghubungi saya berkaitan hal itu dan menganggap kenyataan beliau berunsur hasutan dan menyediakan ruang untuk orang membenci saya," ujarnya

Pada Isnin lalu, Nabil mengulas tentang komen balasnya yang memuat naik video sebagai respons kepada tuduhan Chef Wan itu pada Isnin.

Jelasnya, dia memuat naik video itu adalah atas nasihat peguam yang sedang mengumpul beberapa bukti terhadap isu tersebut. Bagaimanapun vodeo berkenaa telah dipadam selepas mendapat pelbagai reaksi netizen.

Tambahnya, semua perkara yang dilakukannya sebagai pengacara sekadar menjalankan tanggungjawab seperti yang diminta pihak Astro untuk berbuat demikian.

"Gegar Vaganza ini sudah masuk musim keempat dan jika dia tidak suka dengan cara saya dia boleh jumpa pihak Astro dan beritahu tentang itu.

"Jika dia lakukan dengan cara yang betul saya sendiri akan akur. Dia tidak berada dalam produksi dan tidak tahu perjalanan program realiti televisyen," ujarnya.

Nabil berkata kenyataan negatif itu secara tidak langsung membuatkan dia hilang rasa hormat kepada chef selebriti itu.

Katanya, dia tidak tahu niat Chef Wan yang seakan-akan cuba untuk menutup periuk nasinya dalam bidang ini.

"Saya sudah hilang hormat padanya, saya hanya hormat dia sebagai orang tua dari saya sahaja. Dulu saya anggap dia seorang ikon contoh untuk berjaya ke peringkat antarabangsa.

"Apa juga restoran yang dia kata sedap pasti saya akan datang cuba (makan). Tapi sekarang maaflah, mungkin tidak lagi," ujarnya.

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.