Berita Terkini
recent

Hidup Berubah Sejak Jadi Penyanyi

PENYANYI Wany Hasrita memaklumkan kehidupan dia dan keluarga ketika ini berubah menjadi lebih baik setelah bergelar selebriti.

Wany atau Nurshazwany Hasrita Hasbullah berkata pendapatan yang diperoleh sebagai penyanyi sudah cukup untuk dia menyara keluarga.

"Alhamdulillah, semenjak menjadi penyanyi, rezeki tak putus dan saya sudah mampu membantu keluarga.

"Sebelum ini ibu (Norita Jaafar) perlu bekerja keras membesarkan saya, tetapi sekarang saya sudah mampu mengambil alih tugas tersebut.

"Kalau dulu kami duduk rumah yang kurang sempurna tapi sekarang sudah pindah rumah yang lebih selesa untuk kami berdua" katanya .

Wany ditemui pada peringkat Semi Final Muzik-Muzik 32 (SFMM32) yang diadakan di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral Shah Alam pada malam Ahad lalu.

Lagu ciptaan Gouffran dan Ibnu berjudul Menahan Rindu nyanyiannya mara ke Anugerah Juara Lagu ke-32 (AJL32) yang bakal berlangsung pada Februari tahun hadapan.

Dalam pada itu, gadis berusia 25 tahun ini mengakui tidak terbeban dengan tanggungjawab tersebut dan berasakan ini masa untuk membalas jasa orang tuanya.

"Saya anak tunggal dalam keluarga dan ibu ayah sudah bercerai, jadi saya ambil tanggungjawab menjaga ibu.

"Sejujurnya saya tak rasa terbeban dengan amanah ini dan seronok bila ibu tak perlu bekerja lagi.

"Cukuplah dia bekerja keras untuk saya sebelum ini, sekarang masa untuk saya menyenangkan kehidupan mereka pula," katanya.

Bercakap mengenai kejayaan lagu Menahan Rindu ke pentas AJL32, Wany tidak menyangka lagu tersebut terpilih di antara 12 lagu terbaik.

Ujarnya, semua lagu yang bertanding di peringkat separuh akhir berpotensi terpilih ke AJL32.

"Saya tidak sangka percubaan pertama ini membuahkan hasil sehingga layak sampai ke tahap ini dan tidak akan sia-siakan peluang yang diberi.

"Sejujurnya semua lagu menjadi pencabar terdekat dan akan buat yang terbaik semasa persembahan AJL32 nanti," ujar penyanyi yang hadir dengan single kedua berjudul Rintihan Rindu.


www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.