Berita Terkini
recent

Berkat Jadi Deejay Pasar Raya

PENGALAMAN bergelar deejay di sebuah pasar raya di Johor Bahru sebelum bergelar anak seni banyak membantu penyanyi Mawi dalam menggalas tugas baharunya sebagai penyampai radio di Zayan.

Mawi berkata selama empat tahun bergelar deejay pasar raya dari tahun 2000 hingga 2004, membuka ruang untuk menyertai Akademi Fantasia 3 (AF3) kerana ingin mencari peluang bergelar penyampai radio.

"Saya tidak pernah bermimpi hendak jadi artis atau penyanyi tetapi penyampai radio.
"Ingat lepas AF berakhir adalah peluang jadi deejay radio tetapi siapa sangka aturan Allah itu selepas 12 tahun barulah ia jadi kenyataan.

"Alhamdulillah pengalaman dulu banyak beri keyakinan pada saya sekarang untuk duduk di konti radio," katanya.

Mawi ditemui pada majlis pelancaran stesen radio itu yang diadakan pada Khamis.

Imbau pemilik nama sebenar Asmawi Ani, 36, ini lagi, dia juga aktif sebagai deejay di majlis perkahwinan sehingga dia sentiasa menjadi pilihan setiap kali ada kenduri.

"Berhadapan dengan orang atau ingin menyakinkan orang supaya dengar apa kita kata bukan mudah.
"Alhamdulillah pengalaman dahulu buatkan saya berkeyakinan dan tidak kekok," ujarnya.

Pun begitu kata Mawi, sebagai orang baharu dalam industri penyiaran radio masih banyak perlu dipelajari kerana pengalaman sebelum ini sebagai asas sahaja.

"Berbeza dahulu sekarang setiap hari saya perlu fikit tentang perkara menarik untuk diketengahkan selain ada rakan setugas lain bersama saya.

"Alahmaduillah sebulan bersiaran saya banyak belajar perkara baru tetapi ia menyeronokkan kerana ini memang minat saya," jelasnya.


www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.