Berita Terkini
recent

Tak Mampu Bayar Langsai – Watie

Terdahulu, kecoh apabila bekas anggota kumpulan Elite , Hana atau nama sebenarnya Norhanasafiza Mat Adnan, 39 memfailkan saman kepada rakan sekumpulannya, Watie yang gagal membayar ganti rugi kepadanya.

Ganti rugi itu berjumlah RM707,351.83 seperti diperintahkan Mahkamah Sesyen Selayang, dua tahun yang lalu.

Mahkamah bagaimanapun menetapkan 25 Oktober ini untuk membuat keputusan selepas selesai mendengar keterangan Watie.

Menurut Watie dia hanya mampu membayar RM2,500 sebulan sebagai penyelesaian bayaran tuntutan ganti rugi tersebut lebih-lebih lagi pendapatan tahunannya sejak 2015 sehingga sekarang tidak menentu dan hanya bergantung kepada dunia lakonan.

Tambah Watie, dia tidak mampu membayar secara langsai kerana tidak mempunyai wang simpanan.
Malah Watie juga berkata, dia mempunyai komitmen lain seperti bayaran bulanan antaranya bayaran kereta, sewa rumah, insuran keluarga dan bil utiliti serta perbelanjaan harian.

“Semua bayaran di kongsi bersama dengan suami. Jika saya ada duit, saya akan bayar dan jika suami ada duit, dia yang akan bayar.

Dalam pada itu, Hana mendakwa, Watie menggunakan jenis kereta Toyata Wish itu gagal membayar ansuran bulanan, cukai jalan, insurans dan perkara berkaitan sejak September 2010.

Pada tahun 2013, Hana diisytiharkan muflis dan perkara itu mendatangkan malu kepadanya malah memberikan kesan negatif dalam kerjaya.

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.