Berita Terkini
recent

Peminat Lamar Alvin Chong

PELAKON Alvin Chong mendedahkan ada peminat yang berani melamarnya untuk menjadikan dia suami gara-gara terkesan dengan wataknya sebagai seorang lelaki mualaf.

Alvin, 26, berkata peminat tersebut meluahkan perasaan 'cinta' setelah menonton lakonannya dalam drama Awak Suka Saya Tak yang bersiaran di Astro Ria.

"Kelakar apabila ada peminat menghantar mesej peribadi di laman sosial mahu menjadikan saya suami.

"Dia melamar saya berkahwin dan beritahu tertarik dengan karakter lakonan saya kerana menyangka saya benar-benar seperti dalam watak tersebut.


"Bagaimanapun, saya anggap itu hanyalah gurauan dan usikan manja mereka, tak ambil serius pun!," katanya.

Drama Awak Suka Saya Tak turut menampilkan pelakon Emma Maembong, Sabhi Saddi dan Rebecca Nur Al Islam.

Dikritik kerana membawa watak seorang lelaki mualaf bernama Hilman, Alvin mengakui tidak tertekan dengan komen yang dilemparkan.

Bagaimanapun, dia sedikit terkilan kerana ada yang mempertikaikan watak lakonannya dan menganggap dia mempermainkan agama Islam.

"Saya perlu menyebut beberapa kalimah suci dalam drama tersebut, namun ingin saya tegaskan ia hanyalah lakonan semata-mata.

"Saya tahu apa yang saya lakukan dan yakin penonton juga bijak untuk menilai.
"Kalau ada rasa tak puas hati, tak perlu komen menghentam di laman sosial. Jumpa dan terus beritahu saya," katanya.

Dalam perkembangan yang lain, Alvin sedang bersiaran menerusi program The House bergandingan bersama pelakon Fattah Amin.

Selain itu, dia bakal memulakan penggambaran sebuah filem berbahasa Mandarin yang membabitkan usahasama syarikat produksi dari Hong Kong.


Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.