Berita Terkini
recent

Hazama Bertatu Untuk Sampaikan Mesej

TINDAKAN penyanyi Hazama tampil dengan imej seperti Bob Marley dan bertatu di seluruh badannya menerusi muzik video Aku Bukan Dewa mendapat kecaman netizen sehingga ada melabelnya tiada pengetahuan agama.

Menjelaskan situasi sebenar Hazama berkata, dia memang sengaja menampilkan konsep sedemikian kerana dengan cara itu dia dapat menarik perhatian peminat menonton mesej yang cuba disampaikan.

"Tatu itu sebenarnya simbolik sebagai dosa dan menunjukkan tiada siapa yang tidak pernah melakukan kesilapan.

"Jika saya tampil dengan sebuah muzik video tanpa sebarang jalan cerita mungkin kisah disebalik lagu itu tidak akan sampai.

"Pada saya apabila ada isu seperti ini pasti akan ada pengajaran," katanya.

Hazama ditemui pada majlis pelancaran syarikat pengurusan artis iaitu Rocket Feul Entertainment yang di adakan di Petaling Jaya, Khamis.

Dalam pada itu, Hazama berkata, simbolik muzik video itu bukan sahaja tentang kehidupan tetapi menceritakan perubahan dan kematangan karier muziknya.

"Saya sudah 10 tahun dalam industri muzik dan sepanjang tempoh itu saya juga mengalami perubahan dalam diri secara peribadi dan karier.

"Ia juga simbolik yang saya sudah berubah dan bergerak kehadapan tanpa lagi mengenang masa lalu," ujarnya.

Dalam meraikan perubahannya itu kata Hazama dia sedang bertungkus lumus menyiapkan album terbaharunya yang sudah tertangguh selama dua tahun.

Kata Hazama menerusi album itu nanti ia bakal memperlihatkan kematangannya sebagai seorang penyanyi termasuk dari segi seleksi lagu.

"Dulu saya banyak buat lagu berkisarkan percintaan dan sekarang fokus saya lebih kepada lagu kemanusian dan bersifat universal," jelasnya.


Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.