Berita Terkini
recent

Filem Dulu, Novel Kemudian – Beto Kusyairy

PELAKON Beto Kusyairy menjelaskan bahawa filem Bisik Pada Langit bukan filem yang diadaptasikan dari novel seperti yang disangkakan penonton. 

Beto atau nama sebenarnya Nurkusyairy Zakuan Osman, 37, berkata novel itu ditulis selepas selesai penggambaran yang pada awalnya untuk siaran Astro pada tahun lalu.

"Ramai punyai tanggapan yang salah. Sebenarnya, naskhah #BisikPadaLangit ini bukan adaptasi dari novel tetapi sebaliknya.

"Penulis novel itu yang mengadaptasi skrip dan lakon layar naskhah ini setelah selesai penggambaran yang asalnya dibikin untuk siaran di Astro tahun lepas.

"Namun atas faktor pengisian yang positif, pihak penerbit dan produksi sepakat untuk mengangkatnya ke sinema yang hanya boleh ditayangkan kini.

"Maka ramai yang keliru dan menganggap BPL adaptasi novel kerana novel itu berada di pasaran lebih awal. Sekali lagi, BPL bukan adaptasi novel," kata Beto.

Beto memuat naik status penjelasan tersebut di laman Twitter selepas ramai penonton yang keliru disebabkan novel tersebut berada di pasaran terlebih dahulu.

Selain Beto, filem tersebut juga dibintangi oleh Jalil Hamid, Datin Fadilah Mansor, Naim Daniel dan Erwin Dawson.

Filem arahan Khabir Bhatia ini mula ditayangkan pada 21 September lalu dan sehingga kini masih berada di pawagam selepas menerima sambutan yang hangat.

Dalam pada itu, menerusi entri terbaru di Instagram, Beto berterima kasih atas sokongan penonton yang meluangkan masa dan berbelanja untuk menonton filem tersebut di pawagam.
"Alhamdulilah, hari ini genaplah dua minggu #BisikPadaLangit berada di pawagam.

"Terima kasih kepada semua yang susah payah mencari masa dan berbelanja untuk menonton naskhan ini," katanya.



www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.