Berita Terkini
recent

Safawi JDT rebutan dua selebriti

GARA-gara memuat naik foto dengan pemain bola sepak yang sama di laman Instagram (IG) mereka baru-baru ini, dua selebriti remaja meningkat naik iaitu pelakon Sweet Qismina, 20 dan penyanyi, Wani Kayrie, 17, didakwa kini berebutkan lelaki yang sama.

Apatah lagi, pemain bola sepak terbabit, Muhammad Safawi Rasid, 20, adalah pemain pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT).

Sweet atau Farhanna Qismina Supandi berkata, tidak timbul isu berebut kerana di antara dia, Safawi dan Wani, mereka hanya berkawan.

"Saya mengenali Safawi lebih setahun lalu ketika mengacarakan program Planet Bola di TV3. Sejak itu, kami berkawan baik.

"Jadi, apabila timbul gosip yang mendakwa saya dan Wani kini berebutkan Safawi, ia adalah sesuatu yang tidak benar dan sangat kelakar.

"Saya dan Wani pun sudah kenal dan berkawan sejak kami kanak-kanak lagi. Justeru, memang tidak timbul isu kami berebut," katanya.

Pada usianya yang baru mencecah 20 tahun, pelakon Misteri Wan Peah itu menganggap masih terlalu awal untuk bercinta.

"Saya pun masih belajar dan karier seni juga berjalan lancar, jadi fokus saya sekarang tertumpu pada pelajaran dan kerjaya dahulu.

"Apapun, tidak salah untuk saya berkawan dengan lelaki. Malah, apabila berkawan tidak semestinya perlu bercinta," katanya.

Sementara itu, Wani memberitahu dia pun baru mengenali Safawi ketika Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017) lalu.

"Kami sebenarnya berkenalan menerusi IG apabila Safawi dulu yang mengirim mesej perkenalan kepada saya.

"Saya menerima dengan baik salam perkenalan itu kerana tidak salah pun kalau kami berkawan. Namun, tidak sangka akhirnya timbul pula gosip hangat mengatakan saya berebut Safawi dengan rakan baik saya, Sweet.

"Memang kelakar dan bagi saya ia gosip yang tidak masuk akal langsung. Lagi pun, saya dan Safawi hanya berkawan sahaja," katanya.

Menurut penyanyi lagu Jangan Jangan ini, dia pun masih bersekolah dan kini perlu fokus pada peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi.

"Pada usia 17 tahun ini, saya sedikit pun tidak pernah terfikir untuk bercinta dengan mana-mana lelaki.

"Saya masih terlalu muda dan remaja. Belajar pun belum habis dan saya juga ada impian yang ingin dikejar dalam karier.

"Saya yakin Safawi dan Sweet juga begitu kerana kami masing-masing masih baru dalam proses membina karier serta perjalanan hidup pun masih agak jauh," katanya.

Mengakui gosip yang timbul juga menarik minat rakan dan guru-gurunya di sekolah, Wani berkata dia sekadar mengaku memang kenal Safawi dan mereka kini berkawan sahaja.

Menurut Wani lagi ketika bertemu Safawi baru-baru ini pun dia tidak berseorangan kerana ditemani ibunya untuk ke belakang padang.
Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.