Berita Terkini
recent

Penyanyi Rap Amerika Bela G-Dragon

Album bintang sensasi G-Dragon berjudul Kwon Ji Yong kembali mencetus kontroversi.

Reda isu tentang format album, kali ini salah satu singlenya berjudul "Intro" terpalit isu plagiat.

Lagu "Intro" GD di dakwa mirip lagu "iSpy" nyanyian penyanyi rap Amerika bernama Kyle yang dilancar April lalu. Terkait dengan kontroversi tersebut, Kyle bagaimanapun telah memberikan responnya melalui media sosial.

Ketika isu plagiat tersebut heboh sekaligus hangat diperkatakan ramai, segelintir netizen melemparkan kritikan terhadap ketua kumpulan Big Bang itu. Namun ada kalangan peminat meninggalkan komen membela GDragon

"GD tidak melakukan kesalahan", komen salah seorang peminat.

Tidak hanya peminat, Kyle menerusi akaun Instagramnya, @superduperkyle, turut memberikan 'like' pada komen tersebut. Sekaligus ramai pengguna media sosial beranggapan, respon Kyle itu seolah bersetuju bahwa pelantun lagu "Untitled" itu tidak melakukan plagiat.

..

Bagaimanapun, setakat ini belum ada kenyataan rasmi daripada agensi YG Entertainment yang berkaitan isu plagiat tersebut.

"Sebenarnya ini berita palsu atau apa?" tanya seorang nettizen.

"Kita semua tahu lah, tidak ada yang peduli meskipun sudah diklarifikasi. Semua orang yang mengkritik G-Dragon itu tidak mengugat kejayaannya," kata seorang lagi.

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.