Berita Terkini
recent

Nasib Fynn Jamal! Pembantu Rumah Pemalas, Gatal

KES pembantu rumah mencuri bukanlah sesuatu perkara baharu. Ia bermula apabila orang gaji di rumah jutawan kosmetik Datuk Aliff Syukri dan selepas itu usahawan Nur Sajat yang menerima nasib serupa.

Dramatis Nazia Mustafar juga turut berhadapan dengan sikap tidak amanah pembantu rumah yang menyelongkar rumahnya ketika dia sedang bercuti.

Kali ini giliran Fynn Jamal yang meluahkan rasa kesal apabila pembantu rumah tidak menjaga anak Fynn dengan baik selain bersikap pemalas.

Video yang dikongsi ini memaparkan seperti sekeping roti dipenuhi ulat kecil menggambarkan sikap pembantu rumah berkenaan yang tidak mengenang budi.
Ia mendapat perhatian lebih 85,000 tontonan.

Menerusi kapsyen yang ditulis, Fynn kecewa apabila pembantu rumah yang dilayan baik sanggup melakukan perkara yang tidak elok kepada anak kesayangannya, Bakti Arjuna Fitri Abdullah yang berusia lima tahun.
Malah, ia merupakan kali ketiga wanita tersebut tidak menjalankan tugas dengan baik seperti yang diharapkan.

"Geli kan? Ini lah dia balasan kebaikan kami kepada helper yang aku layan setara bagai sahabat. Makan semeja. Jalan bersama. Dimewah hadiah.

"Dibagi bilik tetamu, bukan bilik bibik. Dipejam mata walau malas nauzubillah. Semua atas alasan tak pa, sekurang-kurangnya dia sayang anak kita.

"Sebab depan kita, subahanallah, dipeluk, dikasih anak kita. Jadi tak apa. Segalanya tak apa," tulis Fynn.

Menurut Fynn lagi, biarpun kerja-kerja rumah adalah tugas pembantu rumah tapi dia terpaksa menguruskan semuanya kerana orang gaji tersebut kerap mengadu penat.
Bahkan, wanita itu kerap berhubung dengan ramai lelaki dan pernah kantoi berbalas mesej yang berunsur lucah.

"Minta tolong kemas macam mengemis. Sebab dia suka hempas-hempas sebab tak cukup rehat. Jadi selalunya aku juga yang uruskan. Masak tak pernah.

"Bergayut dengan jejaka-jejaka sini sana. Kantoi depan kita pun bukan nak mimnta maaf. Setakat off fon (telefon) kemudian buat selamba. Ni aku ambil fon dia, bila semak Whatsapp terbukti semua.
"Fuh. Dia yang call mamat-mamat semua tu. Chatting jenis "mana dapat fon I ni?", jenis "nak mandi, you jangan bayang I mandi tau you ni." Berbual dengan ramai lelaki," katanya.


Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.