Berita Terkini
recent

"Kami Bukan Tidak Berhati Perut"

Setelah berdiam, kumpulan Green Day akhirnya membuka mulut mengenai kontroversi dikritik kerana mengadakan persembahan selepas seorang pelagak aksi akrobat meninggal dunia sebelum persembahan mereka, di festival muzik Mad Cool di Madrid, Sepanyol, baru-baru ini.

Vokalisnya, Billie Joe Armstrong, yang mempertahankan keputusan mereka untuk beraksi, menegaskan bahawa mereka tidak tahu mengenai insiden itu sehingga selepas persembahan mereka.

"Malam tadi di festival Mad Cool di Sepanyol berlaku kemalangan yang mengerikan.

"Akrobat bernama Pedro terbunuh semasa penampilannya sebelum persembahan Green Day. Kami bersedih untuk Pedro dan keluarganya dan kami berdoa untuk mereka. Saya tidak dapat bayangkan betapa banyak kesedihan kawan dan keluarga beliau.

"Ramai di antara kamu yang tertanya-tanya mengapa kami terus membuat persembahan selepas kemalangan itu. Green Day tidak tahu menahu tentang kemalangan itu sehinggalah selepas persembahan kami berakhir, kami sama sekali tidak tahu ada persembahan akrobat. Terdapat begitu banyak perkara yang berlaku, pada masa yang sama mustahil untuk bersaing dengan setiap artis," katanya.

Jelas Billie Joe lagi, beberapa jam sebelum mereka membuat persembahan, dia dan bandnya ditempatkan di sebuah pentas lain yang agak jauh dari pentas utama. Mereka hanya bergerak ke pentas utama, kira-kira 15 minit sebelum beraksi.

"Kami berada di pentas kompleks panggung kira-kira setengah batu jauhnya pentas utama, kami sedang bersiap sedia untuk bertolak pada jam 11:25 malam 15 minit sebelum pengurus pelancongan kami diberitahu pihak berkuasa tempatan menunggu untuk bergerak ke panggung kerana terdapat beberapa jenis isu keselamatan. "

"Isu-isu keselamatan adalah kejadian biasa dan prosedur pada mana-mana pertunjukan .. kami menunggu seperti yang diarahkan, namun kami tidak tahu apa-apa tentang kemalangan itu. Kami masuk ke dalam van dan bergerak ke pentas utama.

"Ini adalah persembahan terakhir kami di Eropah dan kami sangat teruja, kami berada di pentas dan membuat persembahan selama dua jam setengah. Peminat-peminat berseronok. Dan apabila kami turun dari pentas, kami diberitahu berita yang mengejutkan tentang Pedro, kami semua tidak percaya. "

"Saya tidak tahu mengapa pihak berkuasa memilih untuk tidak memberitahu kami mengenai kemalangan itu sebelum konsert kami. Apa yang kami tahu adalah kami dimaklumkan selepas konsert kami, ini tidak pernah berlaku sepanjang 30 tahun Green Day membuat persembahan live. "

"Jika kami tahu sebelum itu, kemungkinan besar kami tidak akan membuat persembahan," kata penyanyi itu.

"Kami bukan orang yang tidak berhati perut. Keselamatan dan kesejahteraan di mana-mana konsert, kami benar-benar utamakan. apa yang berlaku kepada Pedro tidak dapat difikirkan, sekali lagi kami bersedih seperti mana yang dirasai kawan-kawan, keluarganya dan kepada mereka yang menjadi saksi kepada tragedi ini, tuturnya.

Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.