Berita Terkini
recent

Fenomena Atau Tidak, Bukan Saya Tentukan - Alif Satar

FENOMENA drama Suri Hati Mr Pilot (SHMP) lakonan Neelofa dan Fattah Amin atau lebih popular dengan gelaran Lofattah tidak menimbulkan kebimbangan kepada Alif Satar untuk bergandingan dengan aktres sensasi itu.

Alif yang bakal menerajui drama Red Velvet bersama Neeofa itu berkata, dia akan menjalankan tanggungjawab terhadap karakter yang diberikan kepadanya dengan baik.

"Saya tidak bimbang dengan perkara itu, saya dan Fattah orang yang berbeza, tapi saya boleh janjikan akan buat yang terbaik untuk drama itu.

"Namun, sama ada ia bakal jadi fenomena atau tidak, itu bukan saya yang tentukan. Kalau buat sehabis baik tapi tiada rezeki nak buat macam mana," ujarnya .

Penyanyi lagu Akhiri Penantianku ini ditemui pada majlis sidang media filem eksklusif Astro First berjudul Memori Pajeri Nenas yang diadakan di The Garden, baru-baru ini.

Dalam pada itu, ditanya sama ada isterinya iaitu Shadila Halid pernah berasa cemburu apabila digandingan dengan pelakon wanita, Alif berkata, isterinya itu antara individu yang banyak memberi sokongan untuk berlakon.

Malah, Alif berkata, Shadila turut teruja selepas mendapat tahu bakal bergandingan dengan Neelofa.
"Saya profesional dalam kerjaya dan isteri saya tahu tentang itu, dia juga tidak pernah cemburu kerana dia tahu ia adalah kerja yang perlu saya lakukan.

"Dia sendiri tidak sabar untuk melihat gandingan saya dengan Neelofa dalam drama terbaru ini.
"Kadang-kadang, dia yang memberi cadangan kepada saya untuk berlakon dengan mana-mana artis wanita," ujarnya.

Drama Red Velvet bakal memulakan penggambaran pada 14 Julai ini dan dijangka bakal ditayangkan pada Oktober depan.

Sementara itu, bercakap tentang filem eksklusif Memori Pajeri Nenas, Alif berkata, dia terpaksa belajar cara-cara memasak dengan betul di Youtube malah dia turut dibantu dengan dua orang chef khas sepanjang penggambaran berlangsung.

"Orang mungkin beranggapan hanya sebuah lakonan tapi bagi saya ia penting dan perlu kelihatan seperti seorang profesional dalam televisyen.

"Saya banyak menonton chef luar negara cara pegang pisau dan potong bawang dengan betul.

"Saya beli sepapan telur semata-mata belajar nak pecahkan dengan cara profesional dan bimbang juga dikritik oleh Chef Wan jika buat tidak betul," ujarnya.

Filem tersebut turut dibintangi oleh Tiz Zaqyah dan Siti Saleha.

Sementara itu Memori Pajeri Nenas boleh ditonton menerusi tempahan di Astro First Eksklusif, saluran 480 mulai 20 Julai depan.


Booking.com

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.