Berita Terkini
recent

Syamel terharu

Setiap tahun pusat hiburan keluarga ternama Red Box tidak ketinggalan menganjurkan malam penghargaan buat media di Red Box Plus Pavilion, Kuala Lumpur.

Selain pihak media, majlis turut dimeriahkan dengan kehadiran penyanyi tempatan dan kakitangan syarikat rakaman.


Sama seperti tahun sebelumnya, pada majlis itu Red Box turut mengumumkan 10 lagu Inggeris dan Melayu popular sepanjang 2016.

Bagi lagu Melayu, seperti dijangka lagu ciptaan dan nyanyian Syamel berjudul Hidup Dalam Mati antara yang popular serta kerap dinyanyikan sepanjang tahun lalu.

Turut tersenarai sembilan lagu lain antaranya Potret (Akim & The Majistret), Sudah Ku Tahu (Projektor Band), Perawan Atau Janda (Cita Citata) dan Setia (Faizal Tahir & Elizabeth Tan).

Selain itu lagu Hey! Kau (Sandra), Ku Rela Di Benci (Aiman Tino), Hancur Aku (Estranged & Fazura), Hang Pi Mana (Khalifah) dan Takkan Pergi (Hyper Act) juga antara yang popular.

Syamel ketika ditemui meluahkan rasa terharu apabila single sulungnya itu mendapat sambutan menggalakkan dan menjadi pilihan kaki karaoke di Red Box.

“Lagu ini mempunyai nilai sentimental buat saya. Terlalu banyak kenangan pahit dan manis dengan lagu ini. Apabila mendengar semula lagu ini, saya pasti teringat sokongan yang diberikan peminat dan rakan media.

“Mereka antara orang yang sentiasa ada bersama sama kala lagu ini berdepan kontroversi. Apa saja tanggapan yang diberikan mereka banyak membantu saya. Terima kasih sekali lagi kerana menyokong lagu saya,” katanya.

Menurut Syamel, apa yang berlaku tahun lalu membabitkan lagu itu biarlah tinggal kenangan. Sebaliknya itu tidak mematahkan semangatnya untuk terus berkarya.

Turut menepati ramalan carta 10 lagu popular Melayu sepanjang tahun lalu ialah Aiman Tino menerusi lagu Ku Rela Dibenci.

Aiman yang gembira dengan pencapaiannya itu berkata, dia mendedikasikan pencapaian itu kepada peminat yang menyanyikan lagunya.

“Terima kasih juga kepada pihak Red Box kerana sudi memilih lagu ini. Insya-Allah saya cuba untuk sentiasa memberikan yang terbaik dalam setiap karya,” katanya.

Sementara itu, Sandra mengakui kemenangan itu sebagai sesuatu yang sangat bermakna sepanjang dua tahun kerjaya nyanyiannya.

“Ini adalah anugerah pertama dalam hidup saya. Sudah semestinya saya gembira, bangga dan teruja apabila hasil kerja mendapat penghargaan. Pendek kata ia sangat bermakna buat diri saya.

“Saya tak nafikan lagu ini memang mendapat sambutan dan maklum balas baik, tapi tak menyangka lagu ini menjadi pilihan peminat untuk dinyanyikan. Saya berterima kasih kepada semua pihak dan teruskan memberi sokongan ,” katanya.

Kegembiraan turut dikongsi kumpulan Projektor Band yang meledak dengan lagu Sudah Ku Tahu.

Menurut Angah selaku wakil anggota kumpulan, kemenangan itu menjadi pembakar semangat untuk mereka terus berkarya.

“Memandangkan lagu ini bernada tinggi, jadi tak sangka banyak yang nyanyi. Kiranya apabila lagu ini dipilih antara yang popular, ia satu penghargaan buat kami. Insya- Allah kami tak akan berhenti setakat ini kerana banyak lagi perancangan lain.

“Paling penting kemenangan ini menjadi pembakar semangat untuk terus berkarya dan menghasilkan lagu berkualiti. Tak kisah apa pun persepsi orang terhadap kumpulan kami. Apa yang penting masing-masing ada cita rasa tersendiri,” katanya.

www.kakigosip.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami

Powered by Blogger.