F Guna Teknik ‘Falsetto’, Bukan Suara ‘Kepit’ - Naja Bollywood | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Berita Terkini
recent

Guna Teknik ‘Falsetto’, Bukan Suara ‘Kepit’ - Naja Bollywood

BOLEH tahan unik bakat pemilik nama' 'Naja Bollywood' ni. Kalau dengar dia menyanyikan lagu-lagu Bollywood terutamanya meniru gaya suara penyanyi wanita legenda India, Lata Mangeshkar, boleh buat ada yang ternganga... Memang lunak!

Pun begitu kata bakat yang mula menjadi tular di alam maya pada pertengahan 2016 ini, percubaannya memuatnaik video nyanyian semula ke laman YouTube dan aplikasi nyanyian smule sering disalahertikan sehingga dikecam netizen.

Dia dikutuk sebagai penyanyi bersuara 'kepit'.

"Kenyataan sebegitu sebenarnya mengguris perasaan saya kerana perkataan 'kepit' itu sendiri pada saya sesuatu yang agak kasar dan tidak sedap didengar.

"Sebenarnya untuk mendapatkan suara wanita seperti Lata Margeshkar, saya menggunakan teknik nyanyian falsetto,  bukanlah bersuara 'kepit yang sekali gus memberi bayangan saya berimej lelaki lembut," tegas jejaka dari Pagoh, Johor ini terkilan.


Kata pemilik nama asal Nazar Daud, 24, ini lagi,  ketika kutukan diterimanya itu, dia tidak nafikan masih ramai yang memberi kata-kata semangat dan dorongan agar dia terus menghasilkan lebih banyak video nyanyian semula lagu-lagu Bollywood.

"Saya seorang yang positif dan setiap kritikan saya cuba jadikan satu semangat untuk terus membuka mata mereka ini bahawa apa yang saya lakukan sekarang bukan sekadar syok sendiri tetapi  disusuli dengan visi," katanya.

Buktinya, kata Naja selepas sambutan hari raya Aidilfitri depan, dia bersama pengurusan label Apple Record akan ke India untuk projek single Bollywood pertamanya.

"Apa yang lebih mengujakan saya bakal berkolaborasi dengan komposer yang bertanggungjawab menggubah lagu runut bunyi filem Dilwale iaitu Janam Janam, iaitu Pritam Chakraborty dan ia merupakan satu peluang keemasan yang tidak wajar dilepaskan," katanya.

Dia juga rasa cukup bertuah kerana berada di landasan yang tepat di mana kebetulan pengurus label rekodnya yang dipanggil encik Amin mempunyai hubungan baik dengan komposer terkenal itu.
InstaForex
Powered by Blogger.