F Jangan sampai rakyat benci negara sendiri | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Sila Follow and Like twitter dan facebook kami.

Berita Terkini
recent

Jangan sampai rakyat benci negara sendiri

Pemimpin sekarang jangan terlalu selesa berada di puncak kerana rakyat bukan sekadar meluat kepada keadaan politik, tapi rakyat juga meluat dengan negara sendiri, kata Parti Amanah Negara (Amanah).

Timbalan Ketua Pemuda Amanah, Syazni Munir Muhd Ithnin berkata, rakyat kini sudah cukup meluat dengan pemimpin yang menyebabkan krisis dan masalah melanda negara ini.

Katanya lagi, pihaknya tidak mahu rakyat membenci negara sendiri kerana kesilapan pemimpin negara yang gagal mengurus tadbir negara.

"Bulan ini bulan Kemerdekaan. Berapa ramai rakyat yang kita lihat kibarkan bendera Malaysia bulan ini? Ini menunjukkan rakyat makin meluat dengan negara.

"Kita tidak mahu negara selepas ini menjadi negara yang menjadi kacau bilau di mana rakyat berani turun ke jalanan untuk menghalau pemimpin. Itu sudah dikira sebagai tindakan yang lebih radikal," katanya dalam Wacana Sinar Harian Siri ke-40: "Politik Malaysia: Di Manakah Melayu?"", di sini, hari ini.

Dalam masa sama, Syazni turut mengingatkan pemimpin-pemimpin BN supaya jangan terlalu selesa mempermainkan polemik agama kerana akhirnya rakyat yang akan marah.

"Apabila polemik perkauman dan keagamaan dimainkan oleh parti-parti politik, akhirnya rakyat juga yang terheret.

"Negara sudah sampai ke peringkat bahaya. Negara sedang alami perubahan dan situasi itu mungkin tidak disedari oleh kita," katanya lagi.
Powered by Blogger.