F HotFM@LRT terus dekati masyarakat | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Sila Follow and Like twitter dan facebook kami.

Berita Terkini
recent

HotFM@LRT terus dekati masyarakat

BEBERAPA stesen sistem transit aliran ringan (LRT) terpilih tidak lagi dalam keadaan 'senyap dan sunyi' selepas HotFM@LRT dilancarkan mulai 1 September ini.

HotFM@LRT merupakan inisiatif terbaharu yang diperkenalkan Rapid KL, Big Tree Outdoor Sdn Bhd (Big Tree) dan HotFM.

Ketua Pegawai Eksekutif Rangkaian Radio Media Prima, Seelan Paul berkata, HotFM@LRT menampilkan pengisian muzik serta informasi di stesen LRT yang terpilih demi memenuhi halwa telinga pengguna LRT.

"Idea ini merupakan hasil daripada perbincangan bersama yang bertujuan untuk menambahkan ‘keceriaan’ pengguna LRT sendiri.

"Kerjasama seumpama ini adalah satu usaha yang baik dalam memberikan pengguna LRT satu pengalaman baharu," katanya kepada Zass selepas merasmikan HotFM@LRT, baru-baru ini.

Hadir sama, Ketua Pegawai Eksekutif, Prasarana Integrated Development Sdn Bhd (Pride), Datuk Mohd Zahir Zahur Hussain dan Ketua Pegawai Eksekutif Big Tree, Jeff Cheah.

Bagaimanapun, katanya, HotFM@LRT hanya terdapat di lima stesen terpilih iaitu KLCC, KL Sentral, Masjid Jamek, Wangsa Maju dan Bank Rakyat Bangsar.

"Kita dapati stesen-stesen ini menjadi pilihan pengguna LRT yang paling tinggi. Jadi, kita bermula dengan lima stesen ini dahulu.

"Namun, jika kita menerima maklum balas yang positif, kita tiada masalah untuk ‘meneruskan’ di stesen yang lain pula.

"Mungkin kita akan membuat kaji selidik selepas enam bulan beroperasi bagi tujuan penambahbaikan," katanya.

Tampil berbeza

Bagi mencipta kelainan, kata Seelan, pengisian serta hiburan yang disajikan menerusi HotFM@LRT adalah berbeza daripada frekuensi radio tersebut.

"Perbezaan paling ketara adalah apabila pendengar tidak akan mendengar suara celoteh penyampai radio.

"Pengguna LRT sebaliknya hanya dihiburkan dengan pelbagai sajian lagu terpilih seawal dari jam 6 pagi hingga 12 tengah malam.

"Kita juga akan menyelitkan pesanan keselamatan daripada LRT yang dikendalikan oleh Prasarana Malaysia Berhad,” katanya.

Menurutnya lagi, pengguna LRT dihiburkan dengan sajian lagu pelbagai bahasa seperti Bahasa Melayu, Inggeris, Cina, Korea dan Hindi.

"Buat masa ini, kita akan lebihkan lagu. Berdasarkan data yang diperoleh, kita mendapati 65 peratus pengguna LRT adalah Melayu, selebihnya berbangsa lain.

"Pemilihan genre muzik ini dilakukan atas pemerhatian tren dan demografi pengguna LRT semasa yang menjangkau 500,000 penumpang harian.

"Namun, dari masa ke masa, kita akan jalankan proses penambahbaikan terhadap pengisian ini," katanya.

Beri lebih nilai

Tambah Seelan lagi, inisiatif ini juga membuka ruang dan peluang kepada pengiklan.

"Memandangkan pengguna LRT adalah tinggi dan masa tertakluk kepada waktu menunggu tren, usaha ini juga berhubung secara langsung dalam mempromosi produk serta perkhidmatan yang ditawarkan.

"Inisiatif ini dijangka mampu mencapai sasaran pasaran yang merangkumi latar belakang sosial yang pelbagai," katanya.

Dalam pada itu, teruja dengan hasil pengenalan HotFM@LRT, Seelan turut menyifatkan kerjasama yang terjalin sebagai sesuatu yang menarik.

Bahkan, adalah menjadi harapannya agar perkhidmatan seumpama ini dapat memberi lebih ‘nilai’ kepada pengguna LRT.

"Kita menghargai kolaborasi ini dan pada masa sama, inilah masanya untuk HotFM berkembang sebagai medium perantaraan yang menyalurkan pengisian serta muzik terbaik kepada pengguna.

"Kita juga seronok apabila perkhidmatan ini akan menjadikan perjalanan pengguna LRT lebih senang dan terhibur serta berinformasi," katanya.
Powered by Blogger.