F Sandra Berhabis RM5,000 Untuk Keluarga Sambut Raya | Kakigosip.com - Berita Hiburan Malaysia, Gosip Artis, K-Pop, Filem dan Muzik
Sila Follow and Like twitter dan facebook kami.

Berita Terkini
recent

Sandra Berhabis RM5,000 Untuk Keluarga Sambut Raya

Penyanyi baharu yang kini cukup popular dengan lagu Hey Kau, Sandra, 22, membelanjakan lebih kurang RM5,000 untuk persiapan dia dan keluarga menyambut hari raya Aidilfitri tahun ini.

Menurut penyanyi berasal dari Tuaran, Sabah ini, sejak mempunyai pendapatan dia sering membantu meringankan beban keluarganya dan tidak kisah jika berbelanja lebih untuk mengembirakan adik beradiknya yang lain.

"Saya anak kedua daripada empat beradik. Selalunya memang saya akan peruntukkan sejumlah wang untuk persiapan menyambut raya misalnya baju raya untuk ayah, ibu dan adik beradik selain itu saya ada beli kuih raya dan apa-apa saja keperluan. Dapatlah ringankan sikit beban mereka. Tahun ini saya berbelanjan dalam RM5,000

"Seperkara yang lucu, setipa taahun kami akan bergaduh siapa yang nak pilih warna tema baju. Kami adik beradik masing-masing berebut nak cadangakn warna kegemaran," tuturnya ketika bercerita tentang menyambut raya.

Gadis berketurunan Kadazan-Dusun juga mengakui semenjak bergelar artis, sambutan hari raya bertambah meriah dengan kunjungan saudara mara serta peminat ke rumahnya.

"Berbeza sikit la dulu dan sekarang. Tahun lepas tahun pertama saya beraya sebagai artis. Ramai saudara mara dan peminat di kampung berkunjung ke rumah.

"Tahun ini, saya merancang mahu membuat rumah terbuka pada hari raya kedua," katanya.

Sementara itu mengenai memori raya, pemilik nama sebenar Alessandra Dianne Ampuria ini berkata, ketika di zaman kanak-kanak setiap kali tiba lembaran sudah menjadi rutinnya memngumpul duit raya dari rumah ke rumah. Duit raya paling banyak di peroleh ketika darjah empat iaitu sebanyak lebih RM200.

"Masa kecil memang aktiviti saya bersama raka-rakan, kami jalan satu kampung dari rumah ke rumah jiran tapi kami tak makan pun kuih raya sebaliknya kami tunggu mereka beri duit raya.

"Sewaktu saya darjah empat, duit raya saya dapat sebanyak lebih RM200. Apabila pulang ke rumah saya bahagikan sama rata kepada adik beradik yang lain kerana saya mahu mereka juga rasa seronok dapat duit raya," ceritanya.

Sementara mengenai perkembangan seni, selepas single keduanya Ku Tak Mahu Cinta turut mendapat sambutan hangat, dia bakal muncul dengan single terbaharu tidak lama lagi. Selain juga merancang mahu mengintai peluang mengembangkan bakatnya ke Indonesia.
Powered by Blogger.